۹ هزار تن آبزی در اردبیل تولید می‌شود

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۲۷ بازدید

۹ هزار تن آبزی در اردبیل تولید می‌شود
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: براساس سیاستگذاری‌های انجام شده امسال ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تن ماهی در استان اردبیل تولید می‌شود
میرآرمان واعظی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شیلات شهرستان نیر اظهار داشت: براساس سیاستگذاری‌های و برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی‌ می‌شود امسال با افزایش 20 درصدی تولید ماهی در استان 8 هزار و 500 تا 9 هزار تن ماهی در استان اردبیل تولید می‌شود.
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل با اشاره به تولید 7 هزار تن ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در سطح استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: با انجام تمهدیات لازم در این حوزه و افزایش ظرفیت تولید امسال شاهد افزایش چشمگیری در حوزه تولید ماهی و آبزیان در سطح استان اردبیل می‌شویم که این امر ثمرات و نتایج مثبت و موثری را برای استان به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان اردبیل رتبه سوم کشوری را در سرانه مصرف آبزیان دارد، گفت: سرانه مصرف ماهی در استان 9.7 کیلوگرم بوده و تلاش و جدیت بر افزایش این سرانه مصرف در استان به میزان 10.5 کیلوگرم است که در این حوزه نیازمند کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی عمومی در زمینه فواید و ارزش غذایی ماهی و آبزیان داریم.

واعظی تصریح کرد: از 7 هزار تن ماهی تولید شده در سطح استان اردبیل 500 تن در شهرستان نیر تولید شده که براساس پیش بینی‌های انجام شده میزان تولید ماهی و آبزیان در سطح این شهرستان امسال به 700 تن خواهد رسید و شهرستان نیر در این حوزه شاهد تحول و افزایش چشمگیری می‌شود.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل از تبدیل پایاب سد یامچی اردبیل به قطب پرورش ماهی استان خبر داد و افزود: در این زمینه اهتمام جدی داشته و تلاش می‌کنیم با همکاری و تعامل با سایر نهادهای مرتبط در این حوزه اقدامات اساسی را انجام دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید آبزی در شهرستان نیر اظهار کرد: انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان شهرستانی در زمینه مطالعه این ظرفیت‌ها و تجهیز نمایندگی شیلات در نیر اقدامات اساسی را انجام داده و در کنار این امر بانک‌ها نیز در تخصیص تسهیلات به پرورش‌دهندگان ماهی و صاحبان مزارع پرورش ماهی در زمینه راه‌اندازی طرح‌های جدید برای توسعه پرورش ماهی و تکمیل مزارع نیمه‌تمام اهتمام جدی داشته باشند.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید