پايانه صادراتي محصولات شيلات كشور در بزرگراه تهران ، قم احداث مي شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

15/4/1390

م - مديركل دفتر بهبود كيفيت، فراوري و توسعه بازار ابزیان سازمان شيلات كشور، از احداث پايانه صادراتي محصولات شيلات كشور در بزرگراه تهران ، قم خبر داد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی : ' عيسي گلشاهي ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : اين پايانه در نزديكي فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) در زميني به مساحت 20هكتار در حال احداث است.
وي ادامه داد: عمليات تسطيح اراضي، مراحل آماده سازي امكانات زيربنايي مانند مسيرهاي دسترسي مستقيم به بازار ماهي و سردخانه اختصاصي و انتخاب سرمايه گذار براي دو فاز از سه فاز كل اين پايانه انجام شده است.
گلشاهي افزود: اين پايانه با اعتبارات بخش خصوصي و حمايتهاي تسهيلاتي دولت قرار است با سرمايه گذاري در حدود 500 ميليارد ريال طي چهار سال به بهره برداري برسد.
به گفته وي، نخستين پايانه حمل و نقل و عرضه آبزیان كشور در شهر رشت در حال احداث بوده كه بزودي به بهره برداري مي رسد و دومين پايانه حمل و نقل و عرضه آبزیان كشور نيز در شهر شيراز در حال احداث مي باشد.
وي اظهار داشت: وضعيت عرضه آبزیان كشور به شرايط مطلوب نرسيده و بايد اقدامات گسترده اي از لحاظ اجرايي و الگويي انجام شود تا اين وضعيت به شرايط مطلوب برسد.
گلشاهي افزود: در حال حاضر شرايط براي عرضه ماهي از مبدا بصورت بهداشتي فراهم شده كه در اين راه، چرخه هاي حمل و نقل و عرضه آبزیان نياز به همكاري همه جانبه بين دستگاههاي كشور دارد.
گلشاهي افزود: تشكيل صندوق حمايت از توليدكنندگان آبزیان كه در دستور كار دولت قرار گرفته مي تواند شرايط را براي توسعه آبزي پروري در ايران فراهم كند.

دیدگاه خود را بیان کنید