اختصاص 60 ميليارد تومان براي ساماندهي پره هاي صيادي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۶ بازدید

جام جم آنلاين: وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 60 میلیارد تومان برای مدیریت و ساماندهی پره های صیادی در سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، صادق خلیلیان عصر پنجشنبه در سفر خود به گیلان و در حاشیه بازدید از توسعه طرح پرورش ماهی در قفس جفرود بندرانزلی افزود: با تائید و ابلاغ بودجه این اعتبارات اختصاص می یابد.

وی همچنین از تدوین بسته کامل حمایت از صیادان در شمال و جنوب برای رفع مشکلات این قشرخبر داد و افزود: صیادان نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

وزیر جهاد کشاورزی به طرح پرورش ماهی در قفس در دریا اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح برای حمایت از جامعه صیادی در دریای شمال و سواحل جنوبی به صورت پایلوت انجام شده است.

وی با تاکید برنتایج اولیه خوب اجرای این طرح در جنوب اظهارداشت: با نهایی کردن نتایج طرح پایلوت پرورش ماهی در قفس از سال 91 می توان این طرح را در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان عملیاتی کرد.

خلیلیان درادامه حفظ ذخایر دریایی، سود آوری بالا و اشتغالزایی را از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: جامعه صیادی می توانند بدون هیچ محدودیتی دراین عرصه فعالیت کند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: رشد و توسعه بخش صیادی همواره یکی از نمودها و محورهای اساسی توسعه اقتصادی در نواحی ساحلی است از اینرو توسعه این بخش می تواند محرکی برای پیشرفت دیگر بخش های اقتصادی باشد

دیدگاه خود را بیان کنید