‌قادر به حل مشكلات صيادان نيستيم

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

خبرگزاري فارس: رئيس اتحاديه صيادان استان بوشهر گفت: به دليل بدهي‌هاي زياد به بانك‌ها قادر به حل مشكلات و پاسخگويي به نيازهاي جامعه صيادي نيستيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، محمد كارگر در نشست كارگروه امور اقتصادي و توليدي استان بوشهر افزود: جامعه صيادي استان بوشهر همگام با دولت از قانون هدفمندي يارانه‌ها استقبال كرده است ولي انتظار داريم كه مسئولان براي ادامه كار و رونق اين حرفه در استان بوشهر مشكل تامين سوخت شناورهاي صيادي را رفع كنند.
وي يادآور شد: كمبود سوخت قدرت ريسك دريا روي صيادان را كاهش مي‌دهد و با توجه به سال جهاد اقتصادي اين امر اقتصاد صيادان را تهديد مي‌كند.
كارگر در ارتباط با برخورداري از سوخت يارانه‌اي نيز گفت: با وجود اينكه همه جامعه صيادي استان بوشهر در سامانه سوخت ثبت نام كرده‌اند ولي تنها 20درصد از ثبت نام شدگان تاكنون از اين بسته حمايتي استفاده كرده‌اند.
رئيس اتحاديه صيادان استان بوشهر افزود: با وجود اينكه دولت سهميه سوخت براي صيادان در نظر گرفته است ولي برخي از متوليان ذيربط در شيوه جذب و توزيع كوتاهي مي‌كنند كه اين امر منجر به برگشت سهميه تعيين شده و كاهش سوخت ميشود و همين امر مشكلاتي را براي صيد و صيادي در استان به وجود مي‌آورد.
كارگر گفت: اين اتحاديه 16سال پيش اقدام به اخذ 250ميليون تومان وام كرده كه به‌دليل فقر و عدم توانايي در پرداخت اقساط خود هم اينك اين بدهي ها مشكلات اين اتحاديه را دوچندان كرده است.
وي با بيان اينكه تاكنون اين اتحاديه چهار ميليارد و 600ميليون ريال به بانكها در ازاي وامي كه دريافت كرده‌اند پرداخت كرده است، اظهار داشت: هم اينك اتحاديه صيادان استان بوشهر سه ميليارد ريال به بانكها بدهكاراست كه از اين ميزان يك ميليارد ريال به‌عنوان اصل بدهي و دو ميليارد ريال نيز به‌عنوان سود است.
كارگر از مسئولان استان بوشهر خواست با توجه به شرايط خاص جامعه صيادي استان نسبت به همياري آنان در ارتباط با بخشودگي جرايم و تقسيط اين ميزان بدهي همكاري لازم را داشته باشند.
وي با اشاره به مشكلات ناشي از كمبود سوخت شناورهاي صيادي در استان بوشهر گفت: كمبود سوخت صيادي شامل بنزين و نفت و گاز (گازوييل) نقش مهمي در فعاليت صيادان دارد كه بايد براي اين بخش از مشكلات صيادان نيز فكري اساسي كرد.

*20 ميليون ليتر سوخت يارانه‌اي بوشهر جذب شده است
استاندار بوشهرگفت: با توجه به اينكه دولت براي حمايت از بخش‌هاي مختلف همزمان با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها سوخت يارانه‌اي در نظر گرفته است دستگاه‌هاي مسئول در اين زمينه اقدام كنند.
محمد حسين جهانبخش افزود: ازمجموع سهميه 32ميليون ليتر سوخت يارانه‌اي سه ماهه اول امسال به استان بوشهر تنها 20ميليون ليتر جذب شده است.
وي يادآورشد:دولت سهميه سوخت دستگاه‌ها را تعيين كرده است و اگر مشكلي وجود دارد مربوط به دستگاه‌هاي اجرايي است كه بايد در اين زمينه به موقع اقدام كنند.
استاندار بوشهر ادامه داد: در سه ماهه اول امسال استانداري بوشهر از 9ميليون و 900هزار ليتر سهميه سه ميليون و 700هزارليتر جذب كرده است.
وي يادآورشد: بخش كشاورزي نيز از هشت ميليون و 400هزارليتر پنج ميليون و 600هزارليتر، صيادي از 12ميليون و 400هزار ليتر 9ميليون و 700هزار ليتر و در بخش صنعت و معدن نيز از 10ميليون و 200هزار ليتر چهار ميليون و 900هزار ليتر سوخت جذب شده است.
جهانبخش تاكيد كرد: براي سه ماهه دوم سال اين سهميه وجود دارد و قابل انتقال نيز هست و مديران با برنامه ريزي لازم زمينه جذب سهميه سوخت خود را فراهم كنند.
وي در ارتباط با بدهي اتحاديه صيادان استان بوشهر نيز گفت: درصدديم كه سهم آلايندگي و مسائل زيست محيطي ناشي از اكتشافات و لرزه نگاري‌هاي منطقه ويژه پارس جنوبي را جذب كنيم درصورتي كه در اين امر موفق شديم به اتحاديه تعاونيهاي صيادان استان بوشهر در ارتباط با بدهي‌ شان به بانك‌ها كمك مي‌كنيم.

دیدگاه خود را بیان کنید