نجات جان 44 وال خلبان به گل نشسته

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

امدادگران توانستند بیش از 44 وال خلبان به گل نشسته در ساحل شمالی ترین نقطه بریتانیا را به آبهای آزاد بازگردانند در حالی که 22 تا 25 وال در اثر به گل نشستن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امدادگران در تلاش بودند در حدود 60 وال را که در منطقه "دورنس" به گل نشسته بودند نجات دهند اما در نهایت توانستند جان 44 وال را نجات داده و آنها را در آبهای آزاد رها کنند. اما تعدادی از این والها پس از به گل نشستن در آب کم عمق جان خود را از دست دادند.

بر اساس تخمین امدادگران موسسه نجات حیات دریایی بریتانیا در حدود 20 تا 25 وال جان خود را از دست دادند. در حدود 40 وال با استفاده از قایقهای بادی به بخشهای عمیق دریا برده شده و رها شدند. بسیاری از والها به صورت واژگون و یا به پهلو بر روی ساحل فرود آمده و به جای هوا شن تنفس می کردند.

در ماه می در حدود 60 وال در خلیج "کارنان" بریتانیا به گل نشستند که پس از مرگ یکی از آنها، بقیه خود به دریا بازگشتند. والهای خلبان از آبزیان اعماق دریا به شمار می روند اما برای شکار انواع سرپاوران خود را به سطح آب می رسانند. از آنجایی که این ماهی ها در گروه های اجتماعی به هم نزدیکی زندگی می کنند، معمولا به صورت گروهی به سطح آب آمده و به گل می نشینند.

در واقع محققان معتقدند به دلیل نزدیکی این جانداران به یکدیگر پس از به گل نشستن یکی، دیگر اعضای گروه برای کمک به سمت ساحل می آیند و به این شکل به صورتی گروهی اسیر شنهای ساحل می شوند.

بر اساس گزارش تلگراف، به گل نشستن و مرگ والها در سواحل کم عمق به پدیده ای رایج تبدیل شده از این رو آزمایشها و مطالعات متعددی برای درک دلیل به گل نشستن و مرگ این جانداران در حال انجام است.

دیدگاه خود را بیان کنید