خسارت 26 ميليارد ريالي به صيادان غيرمجاز گلستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۲ بازدید

خبرگزاري فارس: فرمانده يگان حفاظت منابع شيلات گلستان گفت: از خسارت بيش از 26 ميليارد ريال وارده به صيادان غيرمجاز اين استان خبر داد.

به خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل شيلات استان گلستان ابراهيم كيخا اظهار داشت: طي چهار ماهه اول سال جاري جمع كل عملكرد كشفياتي يگان حفاظت از منابع آبزي اداره كل شيلات گلستان و ميزان خسارت تقريبي به صيادان غيرمجاز 26 ميليارد و 146 ميليون و 715 هزار ريال بوده است.
وي تصريح كرد: تعداد بازرسي‌ها از صيدگاه و شناورها و بازار ماهي و ايست بازرسي در چهار ماه نخست سال جاري 3 هزار و 847 مورد مجموع گشت‌هاي نفر ساعت دريايي و ساحلي 22 هزار و چهار و تعداد ماهيان غضروفي رها شده يك هزار و 210 قطعه بوده است.
كيخا گفت: تعداد 148 فقره پرونده به دادگاه ارسال شده كه دستگاه قضا در حال رسيدگي به اين پرونده‌ها است.
فرمانده يگان حفاظت منابع شيلات گلستان گفت: با توجه به پيشرفت‌هاي گوناگون در حوزه‌هاي مختلف از جمله صيد و صيادي طي چند دهه گذشته، منابع و ذخاير آبزي به عنوان منابع طبيعي تجديد شونده توسط عوامل انساني تحت فشار بيشتري قرار گرفته و بهره‌برداري غيرمسئولانه باعث كاهش اين نعمت الهي شده و در كنار زحمات فراوان مهندسان و كارشناسان كه از طريق تكثير و رهاسازي گونه‌هاي مختلف آبزيان كوشش دارند، امر حفاظت و پاسداري از ذخاير موجود آبزيان نقش غيرقابل انكاري است.
وي ادامه داد: يگان حفاظت تنها نهاد حفاظت‌كننده از دريا و ذخاير ارزشمند آن است كه با به كارگيري تمام امكانات در دست و با داشتن پرسنلي پرتلاش و زحمت‌كش به صورت شبانه‌روزي با برخورد با عوامل برداشت‌كننده غيرقانوني از ذخاير و حمايت از صيادان مجاز و بهره‌مندي آنان از برداشت مسئولانه، مصمم است اهداف برنامه‌هاي كلان ملي را در بخش صنايع شيلاتي تحقق بخشد.

دیدگاه خود را بیان کنید