اختصاص 5 درصد اعتبارات جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري به خشكسالي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

خبرگزاري فارس: مديركل جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: پنج درصد اعتبارات جهاد كشاورزي اين استان به خشكسالي اختصاص يافت.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهركرد، صفدر نيازي در نشست با بهره‌برداران اين استان اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات ملي و اعتبارات خشكسالي اعتباراتي به چهارمحال و بختياري تزريق شده كه در بخش خشكسالي هزينه مي‌شود.
وي با بيان اينكه از 847 رشته قنات اين استان 452 رشته قنات خشك شده است، گفت: از اين تعداد قنات، 395 رشته نيز با كاهش آبدهي مواجه شده است.
نيازي تصريح كرد: از يك هزار و 439 چشمه موجود در اين استان نيز يك‌هزار و 102 دهنه چشمه خشك شده است.
مديركل جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري با بيان اينكه يك چهارم باقيمانده چشمه‌ها نيز 35 تا 70 درصد كاهش آبدهي دارند، گفت: امسال 200 ميليارد تومان خسارت به طور مستقيم به بخش كشاورزي وارد شده است.
وي از تخصيص 95 ميليارد ريال اعتبار به بخش كشاورزي اين استان خبر داد و گفت: از اين ميزان اعتبار در بخش كشاورزي يك ميليارد و 275 ميليون تومان براي باغباني، يك ميليارد و 320 ميليون تومان براي دام و طيور و 532 ميليون تومان در بخش زراعت هزينه مي
شود.
نيازي از تخصيص 67 ميليارد ريال از اعتبارات تملك دارايي جهاد كشاورزي به بخش كشاورزي اين استان خبر داد و گفت: همچنين از ميزان اعتبارات تملك دارايي اين اداره‌كل افزون بر 539 ميليون تومان در بخش شيلات، 400 ميليون تومان در بخش ترويج، 2 ميليارد و 351 ميليون تومان در بخش ساماندهي اراضي كشاورزي و 227 ميليون تومان در بخش ساختمان‌هاي جهاد هزينه مي‏شود.
وي توجه به رويكرد صادرات را از اهم برنامه‌هاي اين اداره‌كل اعلام كرد و گفت: در حال حاضر عملكرد اقتصادي اين اداره‌كل تمركز بر پروژه‌هاي موثر در توليد است كه در زمان كوتاهي انجام ‌شوند.
نيازي ادامه داد: برهمين اساس پروژه‌هايي كه موثر نبوده و يا زمان طولاني در ساخت داشته‌اند در انتهاي ليست اقدامات اين اداره‌كل قرار داده شده است، چراكه اينگونه مشكلات هم تسهيلات اختصاص داده به پروژه را غيرموثر و اجراي طرح‌ها را با تأخير موجه مي‏سازد.
وي با بيان اينكه در فرهنگ ايراني كشاورزي از قداست ويژه‌اي برخوردار است، گفت: كشاورزي در صورتي جايگاه واقعي خود را مي‌يابد كه در رئوس برنامه‌هاي ترويجي تحقيقات جامع و كامل انجام و عملياتي شود.

دیدگاه خود را بیان کنید