صادرات عمده ماهي در استان لرستان انجام نمي‌شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

معاون شيلات استان لرستان گفت: صادرات عمده ماهي در استان، انجام نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،منطقه لرستان، مهرداد مرادي در اولين جلسه ميز تخصصي شيلات که در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن خرم آباد، برگزار شد، با اشاره به شروع توليد ماهي از سال 73 در اين استان، افزود: 16 درصد ماهي کشور در لرستان توليد مي شود که معادل14 هزار و 731 تن است.

وي بيان داشت: استان لرستان با توليد 11 هزار و885 تن ماهي سردآبي که بيش از13درصد توليد ماهي کشور را در بر مي‌گيرد، در جايگاه نخست کشوري قرار دارد.

مرادي، افزود: متاسفانه عليرغم توليد عمده ماهي در استان، تاکنون صادرات عمده‌اي از استان انجام نشده و فقط توانسته‌ايم ماهيان گرم آبي را به کشور عراق صادر کنيم که آن هم از طريق بازرگانان خارج از استان صورت گرفته است.

وي، عدم وجود صنايع تبديلي در استان را اصلي‌ترين مشکل صادرات ماهي، عنوان کرد و گفت: ماهي از جمله محصولاتي است که قابليت فساد پذيري بالايي دارد، نبود صنايع تبديلي از قبيل بسته بندي و فرآوري مناسب، مانع بزرگي در صادرات اين محصول محسوب مي‌شود.

معاون شيلات استان لرستان، همچنين به توليد بالاي ماهي در شهرستان دورود اشاره کرد و افزود: برگزاري ميز تخصصي ماهي در اين شهرستان که قطب ماهي استان است، مي‌تواند راهگشاي بسياري از مشکلات موجود باشد.

وي در پايان بر ضرورت ايجاد بازارچه‌هاي عرضه مستقيم آبزيان در شهرستانهاي خرم آباد و بروجرد تاکيد کرد.

اصلي‌ترين مشکل صادرات، نبود صنايع تبديلي است

دیدگاه خود را بیان کنید