استاندارگلستان ازايجادبزرگ‌ترين مركز پرورش ماهيان خاوياري خبرداد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

گرگان - استاندار گلستان گفت: عمليات اجرايي فاز اول بزرگترين مركز پرورش ماهيان خاوياري با ظرفيت توليد 25 تن خاويار و 800 تن گوشت ماهيان خاوياري در شهرستان بندرتركمن آغاز مي شود.

مهندس 'جواد قناعت' روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اعتبار اين پروژه كه از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به گلستان است 300 ميليارد ريال بوده و براي نجات خاويار ايران پيش‌بيني شده است.
قناعت با بيان اين كه خاويار گلستان از جايگاه جهاني برخوردار است، تصريح كرد: در فازهاي بعدي اين طرح قرار است توليد ماهيان خاوياري به 100 تن خاويار و يك هزار و 500 تن گوشت ماهيان خاوياري افزايش يابد.
استاندار گلستان همچنين از بهره‌برداري و راه‌اندازي سايت ميگو در شهرستان گميشان خبر داد و ابراز داشت: از پروژه‌هاي خوب ديگري كه در هفته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد فاز اول سايت ميگو است كه با مساحت 70 هكتار ذخيره‌سازي، پرورش 16 ميليون قطعه بچه ميگو و توليد 200 تن ميگو در سال با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال و مشاركت بخش خصوصي راه‌اندازي مي‌شود.
قناعت ادامه داد: اين پروژه از پروژه‌هاي ممتاز استان است و موجبات اشتغال و رونق اقتصادي منطقه را فراهم مي‌آورد.
به گفته استاندار گلستان مجوز زيست‌ محيطي و پروانه تاسيس مركز پرورش ماهيان خاوياري استان از سازمان شيلات كشور اخذ شده است.
وي به تامين آب شرب اشاره كرد و گفت: يكي از مصوبات سال جاري تامين آب شرب بوده كه 120 ميليارد ريال اعتبار به آن اختصاص يافته است.
استاندار گلستان با بيان اينكه آب شرب گرگان براي تامين نياز 500 هزار نفر از شهروندان در نظر گرفته شده بر اين نكته تاكيد كرد: مردم بايد در مديريت مصرف آب دقت لازم را داشته باشند چرا كه ميزان آب شرب موجود جوابگوي 350 هزار نفر هم نيست.
قناعت اظهار داشت: بخشي از كمبود آب به فرسودگي شبكه بازمي‌گردد كه بايد اعتبار قابل توجهي در سال 1390 و 1391 به آن اختصاص يابد.

دیدگاه خود را بیان کنید