تحصيل بيش از 29 هزار دانشجو در موسسه علمي کاربردي جهاد کشاورزي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

تهران / واحد مرکزی خبر / مکتوب1390/06/07 رئیس موسسه آموزش عالی علمی -کاربردی جهاد کشاورزی گفت: 29 هزار و 355 دانشجو در این موسسه مشغول به تحصیلند. آقای سرپناه در جمع خبرنگاران افزود: این دانشجویان در 135 رشته در 64 مرکز علمی و کاربردی این موسسه در مقاطع کاردانی،کارشناسی و پودمانی ادامه تحصیل می دهند. وی افزود: 9 گروه تخصصی شامل منابع طبیعی و آب وخاک، علوم دامی، علوم باغی، علوم زراعی،دامپزشکی،صنایع تبدیلی و تکمیلی، فنی و مهندسی ماشین های کشاورزی، شیلات و آبزیان و همچنین مدیریت در این موسسه آموزش عالی فعالند.

طرح ارزيابي ذخاير ماهيان خاوياري در سواحل جنوبي درياي خزر

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1390/06/06 مدیر بخش بیولوژی و ارزیابی ذخائر آبزیان موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت : گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخایر آبزیان با محور ماهیان خاویاری در سواحل جنوبی دریای خزر برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی (مانا) ، دکتر
quotation mark فرهاد کی مرام quotation mark با بیان اینکه در 10 سال اخیر گشت های تحقیقاتی ارزیابی ذخائر آبزیان به طور مرتب در دریای خزر برگزار شده است ، افزود : امسال نخستین گشت با هدف تعیین ذخائر پنج گونه ماهیان خاویاری و برخی از ماهیان استخوانی دریای خزر انجام می گیرد.

quotation mark کی مرام quotation mark گفت : این گشت تحقیقاتی را انستیتو بین المللی ماهیان خاویاری با همکاری پژوهشکده اکولوژی دریای خزر برگزار می کند و احتمالا در مهر ماه انجام می شود.

وی جمع آوری اطلاعات فراوانی طولی و وزنی ماهیان خاویاری و استخوانی و اندازه‌گیری متغیرهای فیزیکی و شیمیایی آب از قبیل درجه حرارت و شوری آب را از دیگر اهداف این گشت تحقیقاتی برشمرد.

مدیر بخش بیولوژی و ارزیابی ذخائر آبزیان موسسه تحقیقات شیلات با بیان اینکه گشت تحقیقاتی ارزیابی ذخائر آبزیان بر اساس تعهدات کمیسیون منابع دریایی خزر و به منظور تعیین سهمیه ماهیان خاویاری در سواحل جنوبی دریای خزر انجام می شود ، اظهارداشت: هریک از کشورهای ساحلی دریای خزر موظفند گشت های تحقیقاتی هدفمند و با روش یکسان را در محدوده آب های ساحلی خود انجام دهند. وی گفت : نتایج این گشت تحقیقاتی تجزیه و تحلیل می‌شود و روند کاهش و افزایش ذخائر ماهیان خاویاری و ماهیان استخوانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
quotation mark کی مرام quotation mark افزود : به منظور انجام این گشت حدود 85 ایستگاه برای ماهیان خاویاری و استخوانی در اعماق زیر 10 متر تا 100 متر در نظر گرفته شده است.

مدیر بخش بیولوژی و ارزیابی ذخائر آبزیان موسسه تحقیقات شیلات به نتایج گشت ها تحقیقاتی در سال های اخیر هم اشاره کرد و گفت : نتایج بدست آمده نشان می دهد روند کاهش ذخائر آبزیان در دریای خزر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: صید غیر مجاز در دریای خزر، آلودگی رودخانه ها،تخریب مکان های تخم ریزی در رودخانه‌های استان های شمالی و برداشت بی رویه شن و ماسه از عوامل اصلی کاهش ذخائر ماهیان خاویاری است.

دیدگاه خود را بیان کنید