65 درصد از فارغ‌التحصیلان جهادکشاورزی جذب بازار کار می‌شوند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۵ بازدید

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی به روستازادگان برای تحصیل در موسسه یارانه شهریه تحصیلی می‌پردازد، گفت: بیش از 65 درصد از فارغ التحصیلان این موسسه جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علینقی سرپناه امروز دوشنبه در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر درباره میزان جذب فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در حوزه اشتغال بیان کرد: براساس آخرین آمار ارایه شده 65.8 درصد از فارغ التحصیلان این بخش جذب بازار کار شده اند و همچنین 84 درصد پذیرش موسسه از بومی های همان منطقه بوده است.

وی با اشاره به اختصاص یارانه به فرزاندان روستائیان و کشاورزان، بیان کرد: یکی از اهداف موسسه جذب فرزندان کشاورزان و روستاییان برای ادامه تحصیل دررشته های علمی کاربردی بخش کشاوری است تا آنها ضمن فراگیری دانش روز پس از فارغ التحصیلی به کار بر مزارع خود بپردازند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی به اختصاص یارانه به این افراد اشاره کرد و گفت: با موافقت وزیر جهاد کشاورزی به روستازادگان و کشاورززادگان یارانه شهریه تحصیلی پرداخت می شود.

سرپناه درباره میزان جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید، گفت: امسال در رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته علمی کاربردی بخش کشاورزی 27 هزار و 7502 نفر پذیرش می شوند که پذیرفته شدگان در 63 رشته و 790 کدرشته و در 65 مرکز آموزش عالی جهاد کشاورزی در کشور ادامه تحصیل می دهند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی به رشته های کاردانی پیوسته علمی کاربردی کشاورزی اشاره کرد و افزود: 2 رشته از رشته های علوم زراعی و باغی در 20 دوره و در 14 مرکز آموزش جهاد کشاورزی با ظرفیت پذیرش 800 نفر دانشجو برگزار می شود و این دوره ها خاص دیپلمه ها ی فنی و حرفه ای و کاردانش بخش کشاورزی است.

سرپناه با اشاره به 9 گروه تخصصی در موسسه، اظهار اشت: در این موسسه گروه های منابع طبیعی و آب و خاک، علوم دامی، علوم باغی، علوم زراعی، دامپزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، فنی مهندسی و ماشین های کشاورزی، شیلات و آبزیان و مدیریت برگزار می شود.

سرپناه درباره زمان ثبت نام آزمون، بیان کرد: ثبت نام آزمون این دوره ها از 6 شهریور آغاز شده است و تا 13 همین ماه ادامه پیدا می کند و آزمون هم 8 مهرماه سال جاری برگزار می شود. وی تاریخ برگزاری دوره های پودمانی را هم از 20 شهریور تا 27 شهریورماه اعلام کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید