مجتمع پرورش ماهي شهداي قصرشيرين پروژه شکست‌خورده نيست

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۴ بازدید

امسال 2500 تن ماهيان گرمابي از فاز اول پروژه برداشت مي‌شود

مديركل شيلات استان کرمانشاه گفت: مجتمع پرورش ماهي شهداي قصرشيرين يک پروژه شکست خورده نيست و آينده روشني دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کرمانشاه، مهندس کيومرث شهبازي با بيان اين که مجتمع پرورش ماهي شهداي قصرشيرين از افتخارات اين استان است، گفت: در حال حاضر فاز اول اين مجتمع راه‌اندازي شده و توليدات آن که سال گذشته 1800 تن بود باعث شد از لحاظ توليد ماهيان گرمابي بين استانهاي غيرساحلي رتبه اول را کسب کنيم.

شهبازي افزود: فاز اول اين مجتمع به مساحت 430 هکتار و با داشتن 46 مزرعه پرورش ماهي فعال است و امسال هم به طور کامل آبگيري شده است.

شهبازي گفت: پيش بيني مي‌شود امسال با وجود مشکل کمبود آب از فاز اول مجتمع 2500 تن ماهيان گرمابي توليد شود.

وي عنوان کرد: ايجاد زيرساخت‌هاي فاز دوم اين پروژه هم امسال به اتمام مي‌رسد و صرفا به فارغ‌التحصيلان بخش کشاورزي با اولويت فارغ التحصيلان رشته‌هاي مرتبط با شيلات واگذار مي‌شود.

شهبازي ادامه داد: فاز سوم اين مجتمع نيز به يکي از شرکت‌هاي زير مجموعه بنياد مستضعفان و جانبازان واگذار شده که اين فاز حدود 4400 هکتار وسعت دارد و قرار است در اين فاز علاوه بر استخرهاي پرورش ماهي بيش از دو هزار هکتار باغ و نهالستانهاي مدرن و صنايع تبديلي نيز ايجاد شود.

وي از نکات مثبت اين مجتمع را نزديکي به بازار عراق و فراهم بودن زمينه براي صادرات توليدات آن عنوان کرد و گفت: سال گذشته براي اولين بار هزار تن ماهيان گرمابي به عراق صادر کرديم که پيش بيني مي‌شود امسال اين رقم افزايش يابد.

شهبازي با بيان اينکه اين مجتمع يک پروژه شکست خورده نيست، گفت: قبول داريم در ابتداي کار اشتباهاتي وجود داشته، از جمله اينکه فاز اول آن به فارغ التحصيلان بخش کشاورزي واگذار نشده است، اما اکنون آينده روشني در انتظار اين مجتمع است

دیدگاه خود را بیان کنید