امسال سه رشته جديد در دانشگاه علوم دريايي خرمشهر ايجاد مي شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۳ بازدید

رييس دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر گفت: امسال سه رشته جديد در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر راه اندازي مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مسعود صدري نسب افزود: در سال تحصيلي جديد سه رشته مهندسي منابع طبيعي، محيط زيست در مقطع كارشناسي و مهندسي سواحل در مقطع كارشناسي ارشد براي نخستين بار در سطح كشور در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر راه اندازي مي شود.

وي گفت: همچنين در مهرماه سال آتي شاهد پذيرش دانشجو در رشته هاي الكترونيك و مخابرات در مقطع كارشناسي و رشته زيست فناوري دريا در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه خواهيم بود.

رييس دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر خاطرنشان كرد: علاوه بر اين با اخذ مجوز پذيرش دانشجو در مقطع دكتراي رشته شيلات، تعداد رشته هاي دكتراي اين دانشگاه به سه رشته افزايش خواهد يافت.

صدري نسب افزود: دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر تنها دانشگاه جامع علوم دريايي در كشور است كه در سال 1382 از دانشگاه شهيد چمران اهواز منفك و به عنوان يكي از دانشگاه هاي زير مجموعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مشغول به فعاليت مي باشد.

قابل ذكر است؛ دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر از بين موسسات و مراكز آموزش عالي كشور به جهت تخصصي بودن گرايش هاي تحصيلي آن در كل منطقه از جايگاهي ويژه برخوردار است.

اين دانشگاه براي اولين بار در سال 1355 در منطقه اي همجوار با بندر خرمشهر و به نام دانشكده علوم دريايي تاسيس و مشغول فعاليت هاي پژوهشي شد.

اين دانشكده پس از جنگ تحميلي از سال 1370 با پذيرش بيش از 10 نفر دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد در دو رشته فيزيك دريا و بيولوژي ماهيان دريا و به عنوان دانشكده اي از دانشگاه شهيد چمران اهواز به طور رسمي فعاليت آموزشي، علمي – پژوهشي خود را آغاز نمود.

در سال تحصيلي 90- 89 يك هزار و 391 دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيل مي باشند./

دیدگاه خود را بیان کنید