سرانه مصرف ماهي با اجراي طرح سلامت20 درصد افزايش خواهد يافت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

مدير كل شيلات استان قزوين گفت: با اجراي طرح سلامت در بخش آبزي پروري، ميزان سرانه مصرف ماهي در اين استان تا 20 درصد افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، "يوسف جلوخاني" با بيان اين مطلب افزود: طرح سلامت در بخش شيلات با همكاري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري و مركز بهداشت استان در حال اجرا است.

وي با اشاره به اين‌كه مهمترين هدف شيلات استان در اجراي طرح سلامت، افزايش سرانه مصرف ماهي و فرهنگ استفاده و طبخ آبزيان است، اظهار داشت: تهيه و توليد فيلم آموزشي مبني بر آموزش طبخ آبزيان، برگزاري جشواره طبخ آبزيان با همكاري شهرداري، تهيه و توزيع بروشور و پوسترهايي براي ترويج مصرف ماهي، آموزش بانوان در خصوص طبخ آبزيان و عرضه مستقيم ماهي در نمايشگاه‌ها و فروشگاه‌ها از جمله فعاليت‌هايي است كه در راستاي اجراي طرح سلامت استان اجرا مي‌شود.

جلوخاني خاطرنشان كرد: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته با استان‌هاي كشور از جمله استان هاي شمالي و جنوبي سعي داريم ماهي‌هاي گرم آبي از اين استان‌ها وارد استان قزوين كرده تا در مصرف شهروندان نيز تنوع وجود داشته باشد.

مدير كل شيلات استان قزوين، با تاكيد بر اين‌كه يكي از دلايل پايين بودن مصرف سرانه ماهي، آگاهي نداشتن مردم از طبخ انواع غذا با ماهي است، افزود: آموزش طبخ آبزيان براي بانوان از اقداماتي است كه در اين راستا، شيلات استان انجام مي‌دهد؛ پيش بيني مي‌شود در سال‌جاري 500 نفر از بانوان استان آموزش‌هاي طبخ آبزيان را فرا گيرند.

جلوخاني با اشاره به اين‌كه ماهي نقش مهمي در تغذيه و سلامت انسان‌ها دارد بر ضرورت افزايش سرانه مصرف آبزيان در استان تاكيد كرد.

وي، ميزان سرانه مصرف ماهي در استان قزوين را 4.5 كيلوگرم عنوان كرد و افزود: اميدواريم با فعاليت‌هايي كه توسط شيلات و با همكاري ساير دستگاه‌ها انجام مي‌شود سرانه مصرف ماهي در اين استان در سال‌جاري به پنج كيلوگرم برسد.

اين مسوول از آموزش طبخ آبزيان به بانوان شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي استان قزوين خبر داد و گفت: شيلات استان آمادگي لازم براي برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در جهت ترويج مصرف آبزيان دارد.

وي اظهار اميدواري كرد؛ با آموزش طبخ و توليد ماهي پرورشي شاهد افزايش سرانه مصرف ماهي در استان باشيم

دیدگاه خود را بیان کنید