با هدف افزايش ماندگاري آبزيان كشور

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

تفاهم نامه همكاري بين موسسه تحقيقات شيلات ايران و سازمان دامپزشكي با موضوع اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي به صورت مشترك و با عنوان تعيين و افزايش ماندگاري آبزيان اقتصادي كشور به امضاء رسيد.

به گزارش خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر شريف روحاني، معاون تحقيقاتي موسسه تحقيقات شيلات ايران در نشست مشترك روسا و مديران اين موسسه و سازمان دامپزشكي به ارائه گزارش عملكرد موسسه در حوزه بهداشت، بيماري‌ها، بيوتكنولوژي و فرآوري آبزيان پرداخت و در ادامه جمعي از مديران حاضر در جلسه ديدگاه‌هاي خود براي توسعه همكاري‌ها را ارائه دادند.

دكتر دستور، رييس سازمان دامپزشكي نيز با بيان سياست‌هاي سازمان دامپزشكي در اجراي برنامه و سياست‌هاي دولت و چگونگي بهره‌گيري از تعاملات بين بخشي به‌ويژه همكاري با موسسه تحقيقات شيلات اظهار اميدواري كرد كه با افزايش و توسعه همكاري‌ها گام موثري در رفع مشكلات موجود در صنعت، بهداشت، بيماري‌ها و فرآوري آبزيان در كشور برداشته شده و در اين راه به اهداف از پيش تعيين شده دست يابند.

بر پايه اين گزارش، مدت زمان تفاهم‌نامه، 48 ماه و مجري مسؤول پروژه مؤوسسه تحقيقات شيلات ايران است. در اين تفاهم نامه موسسه متعهد شد درخصوص انتخاب شيوه‌هاي تحقيق از بهترين روش‌ها و دستورالعمل‌ها استفاده كرده و پيشرفت پروژه را به اطلاع سازمان دامپزشكي كشور برساند و نتايج حاصل از پروژه را به صورت مشترك منتشر كرده و همكاران سازمان دامپزشكي و ادارات تابعه را به عنوان همكار در اسناد پروژه‌ها در نظر گيرد.

سازمان دامپزشكي نيز در اين تفاهم نامه متعهد شد تا نسبت به پرداخت بموقع اعتبارات بر اساس ماده 4 اين قرارداد و تبصره آن اقدام كرده و پس از دريافت گزارش‌هاي مرحله‌اي و نهايي حداكثر تا 20روز اعلام نظر كند. همچنين سازمان دامپزشكي بايد زمينه استفاده از آزمايشگاه‌هاي موجود خود را در تمام استان‌هاي ساحلي و آزمايشگاه مرجع در تهران فراهم كرده و زمينه حضور همكاران موسسه تحقيقات شيلات ايران را براي تهيه نمونه‌هاي مورد نياز در مناطق محل اجراي پروژه فراهم كند

دیدگاه خود را بیان کنید