دولت بسته هاي حمايتي جامعي براي تحول در پرورش ميگو دردرست تصويب دارد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

بوشهر - معاون وزير جهاد كشاورزي و رييس سازمان سيلات ايران گفت:دولت براي رونق مجدد سايت هاي پرورش در كشور، تصويب بسته هاي حمايتي از فعالان اين صنعت را در دستور كار دارد كه با تصويب آنها در پرورش ميگو تحول ايجاد خواهد شد

به گزارش ايرنا، 'غلامرضا رازقي' روز جمعه در بازديد از سايت هاي پرورش ميگوي شهرستان تنگستان استان بوشهر افزود:دليل ركود فعاليت برخي سايت هاي پرورش ميگو ، بيشتر به بدهي آنها به بانكي بازمي‌گردد كه اين موضوع در قالب بسته‌هاي حمايتي مطرح شده است و بزودي مصوبه جامع و كاملي در اين زمينه در دولت نهايي مي‌شود.
وي اضافه كرد:جهاد كشاورزي و شيلات ايران نيز با بررسي عوامل ركود و توقف فعاليت برخي سايت هاي پرورش ميگو اين بسته‌هاي حمايتي را بازنگري كرده و تمام شرايط حمايتي در آن لحاظ شده است.
رازقي بيان كرد: با تصويب اين بسته‌ها در صنعت پرورش ميگو تحول ايجاد مي‌شود و از اين طريق توليدكنندگان به فضاي توليد بازمي‌گردند.
رييس سازمان شيلات ايران، ميزان توليد ميگوي پرورشي در كشور را بيش ازشش هزار تن در سال اعلام كرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه بايد توليد ميگوي پرورش به حدود 48 هزار تن در سال برسد.

دیدگاه خود را بیان کنید