سالانه 63 هزار تن آبزی در آبهای کشور صید می شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

دیر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شیلات ایران گفت: سالانه 63 هزار تن از انواع آبزیان در آبهای کشور صید و روانه بازار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رازقی جمعه شب در جمع مسئولان شهرستان دیر اظهارداشت: این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک میلیون و 700 هزار تن خواهد رسید که یک میلیون تن آن از طریق آبزی پروری حاصل می شود.

وی با بیان اینکه صید میگو در آبهای جنوب کشور امسال 1.5 برابر افزایش یافته است، افزود: صید میگو در آبهای جنوب که 80 درصد آن از گونه ببری است 1.5 برابر نسبت به پارسال افزایش یافته است.

رازقی با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد بسته های حمایتی برای پرورش دهندگان میگو است، گفت: علت رکود فعالیت برخی سایت های پرورش میگو بیشتر به بدهی بانکی آنها برمی‌گردد که این موضوع در قالب بسته‌های حمایتی در دولت مطرح شده و به زودی مصوبه جامع و کاملی در این زمینه دولت نهایی می ‌شود.

مدیر عامل شیلات ایران افزود: با تصویب این بسته ‌های حمایتی در صنعت پرورش میگو تحول ایجاد می ‌شود و از این طریق تولیدکنندگان به فضای تولید بازمی‌ گردند.

فرماندار دیر هم وجود 550 شناور صیادی با سه هزار و 750 صیاد از جمله ویژه گی های بندر دیر اعلام کرد و گفت: بندر دیر با وسعت 10 هکتار از بزرگترین بنادر صیادی کشور است که لازم است در خصوص موج شکن های جدید اقدام شود.

بحرانی افزود: کاهش ذخائر آبزیان، صید ترال، افزایش نرخ سوخت موتور لنج ها، پرداخت نشدن تسهیلات بانکی و افزایش قیمت ادوات صیادی از جمله مشکلاتی است که از سوی صیادان اعلام شده است.

دیدگاه خود را بیان کنید