آغاز مراسم هفته ملي دريانوردي از یکشنبه سوم مهر

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۲۵ بازدید

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1390/07/02 هفته ملی دریانوردی از فردا سوم مهرتا یکشنبه دهم مهر در کشور برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی کشور (مانا)، روزهای هفته ملی دریانوردی به نام یک بخش از صنعت دریایی و دریانوردی کشور نام گذاری شده است و در نخستین روز ( یکشنبه سوم مهر ) سازمان شیلات با عنوان دریانوردی و ناوگان صیادی به استقبال این هفته خواهد رفت.

دوشنبه چهارم مهر به ناوگان تجاری اختصاص دارد و دریانوردی و ناوگان تجاری و مسافری نام گرفته است. متولیان گرامیداشت این روز اتحادیه مالکان کشتی ،انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی والفجر هستند.

دریانوردی و ناوگان نظامی نام روز سوم هفته ملی دریانوردی است که گرامیداشت آن سه شنبه پنجم مهر از سوی نیروی دریایی ارتش و سپاه و دریابانی ناجا برگزار خواهد شد.

چهارمین روز هفته ملی دریانوردی نیز با نام دریانوردی و بنادر به سازمان بنادرو دریانوردی اختصاص دارد.

این سازمان مراسم گرامیداشت این روز را در چهارشنبه ششم مهر برگزار خواهد کرد.

پنجمین روز این هفته که شرکت ملی نفتکش، اتحادیه مالکان کشتی ،انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و شرکتهای نفتی وابسته متولی پاسداشت آن هستند نیز دریانوردی و ناوگان نفتی نام گرفته است.

دریانوردی و ناوگان نفتی در تقویم هفته ملی دریانوردی پنج شنبه هفتم مهر را به خود اختصاص داده است.

در روز جمعه هشتم مهرماه نیز که متعلق به تمام ارگانهایی دریایی خواهد بود قرار است ارگان های دریایی در صفوف نماز جمعه حاضر شوند و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه از برنامه های پیش بینی شده در این روز است.

شنبه نهم مهر به عنوان ششمین روز این هفته ؛دریانوردی و صنایع فراساحل نامگذاری شده است. انجمن مهندسی دریایی، شرکت نفت فلات قاره و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی متولیان این روز تعیین شده اند.

آخرین روز از هفته ملی دریانوردی که روز یکشنبه دهم مهر خواهد بود ، دریانوردی و محیط زیست نامگذاری شده است.

گرامیداشت این روز با سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان بنادرودریانوردی به همراه سازمانهای مردم نهاد خواهد بود.

از برنامه های پیش بینی شده در این هفته می توان به انتخاب بازنشسته و پیشکسوت دریایی، مدرس ، محقق و دانشجوی دریایی نمونه و ایثارگر،جانباز و آزاده دریایی نمونه اشاره کرد.

انتخاب شرکت کشتیرانی ،شرکت خدمات دریایی و بندری ، مدیر بندر ، مدیر دریایی ، صنایع دریایی، شرکت پایانه دار و سازمان مردم نهاد نمونه نیز از برنامه های این هفته خواهد بود.

همچنین قرار است امسال در هفته ملی دریانوردی از دریانوردان آزاد شده از گروگان دزدان دریایی نیز تجلیل شود.

اختصاص یک روز از ایام هفته ملی دریانوردی به یکی از 7 استان ساحلی کشور و همچنین انتخاب نشریه برتر دریایی، سایت دریایی نمونه و خبرنگار برتر دریایی نیز در برنامه های این هفته قرار دارد.

دیدار مدیران ، دریاییان و کارکنان ارگانهای دریایی با مقامات عالی رتبه کشوری و استانی و همچنین دعوت از مقامات بین المللی برای حضور در مراسم جشن دریانوردی که ششم مهر برگزار خواهد شد از برنامه های پیش بینی شده در هفته ملی دریانوردی است.

دیدگاه خود را بیان کنید