معاون وزير:تمام مديران براي حل مشكلات پرورش دهندگان ميگو تلاش مي كنند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

گناوه - معاون وزير جهادكشاورزي و رييس سازمان شيلات ايران گفت: تمام مديران شيلات كشور براي حل مشكلات پرورش دهندگان و توليدكنندگان ميگو به ويژه در ارتباط با مطالبات بانكي و انتقال كمبودها و مشكلات آنان به سطوح بالاتر تلاش مي كنند.

غلامرضا رازقي روز شنبه در بازديد از قابليتها و ظرفيت هاي سايت پرورش ميگوي رودحله بندرريگ در استان بوشهر با اشاره به اينكه ظرفيت اين سايت پرورشي بسيار بالاست افزود: رقابت براي كسب غذاي سالم در دنيا درحال گسترش است و ميگو و ماهي دراين رقابت از اهميت بالايي برخوردار است.
وي گفت: محور اصلي برنامه هاي شيلات در بخش پرورش ميگو تلاش براي رشد هشت برابري توليد اين آبزي مي باشد كه در اين ارتباط دولت بسته هاي حمايتي جامعي را براي تحول در پرورش ميگو در دست تصويب دارد.
رييس سازمان شيلات ايران گفت: اجراي اين بسته حمايتي نقش بسزايي در توليد هرچه بيشتر اين محصول دريايي و رفع مشكلات و برطرف كردن دغدغه و نگراني پرورش دهندگان خواهد داشت.
رازقي با اشاره به عزم جدي دولت مبني بر حمايت از بخش توليد خواستار تشكيل كارگروه استاني شيلات و پيگيري مصوبات در شيلات كشور شد.
وي بااشاره به اينكه توجه كردن به افزايش قابليت ها و شناسايي آسيب ها و توسعه آرامش رواني براي توليدكنندگان پرورش ميگو گام برداشتن در مسير جهاد اقتصادي است، اظهار كرد: تغيير فرهنگ مصرف جامعه و اصلاح الگوي تغذيه اي بااستفاده از ميگو و ماهي و همچنين توسعه پرورش ميگو در قالب مشاغل خانگي باعث خواهد شد تا اين صنعت بيش از پيش رشد و رونق يابد.
در اين بازديد توليدكنندگان پرورش ميگو مشكلات خود به ويژه درخصوص مطالبات بانكي، هزينه هاي برق و سوخت را به اطلاع رييس سازمان شيلات كشور رساندند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است

دیدگاه خود را بیان کنید