تولید 663 هزار تن محصولات شیلاتی در کشور

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۵ بازدید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان شیلات ایران گفت: 663 هزار تن محصولات شیلاتی در کشور تولید می‌شود که 250 هزار تن آن مربوط به آبزی‌پروری است

غلامرضا رازقی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با اشاره به استحصال خاویار از ماهیان خاویاری پرورشی از آب دریای خزر اظهار داشت: سازمان شیلات در پرورش ماهیان خاویاری و زینتی در آب‌های داخلی برنامه خوبی دارد.
وی توجه به‌ توسعه بخش آبزی‌پروری در منابع آبزی‌پروری کشور را مهم برشمرد و افزود: باید کارشناسان با ارائه پیشنهادات کارشناسانه سهم آبزی‌پروری را در بخش‌های مذکور در سطح وزارتخانه افزایش دهند.
رئیس سازمان شیلات ایران استعدادها و ظرفیت‌های شیلات گیلان و جایگاه آن را در تولید آبزیان در سطح کشور بالا دانست و گفت: این استان در استفاده از روش‌های نوین‌ آبزی‌پروری در کشور نسبت به دیگر استان‌ها دارای پیشرفت‌های خوبی است که باید توسعه یابد.
وی تصریح کرد: با حمایت‌های دولت در سال جهاد اقتصادی تلاش می‌کنیم تولیدمان در آبزی‌پروری را طی سال‌های آینده چهار برابر افزایش داده و به ظرفیت‌های ناشناخته در دریا دست یابیم.
رازقی تولیدکننده را صاحب نقش کلیدی در اقتصاد کشاورزی دانست و افزود: با تنظیم بر واردات فروش تولیدات بهینه‌سازی می‌شوند تا سودی که عاید تولیدکنندگان می‌شود مورد انتظار باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی
بهره‌برداری بیشتر را سیاست راهبردی این وزارتخانه دانست و بیان داشت: با بهره‌برداری بیشتر بهره‌وری را بالا می‌بریم.
این مسئول از آمادگی دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه هرگونه کمک به سرمایه‌گذاران این بخش خبر داد و اضافه کرد: به دنبال این هستیم با شناسایی مجتمع‌های بدون استفاده در سراسر کشور به کمک بخش غیردولتی آمده و زمینه افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش را فراهم کنیم.
وی بر ضرورت مصرف ماهی و نقش آن در سلامت افراد تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در کشور هشت کیلوگرم است که با توجه به نیاز
پروتئینی در کشور باید این میزان افزایش یابد.
رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد: به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهیم که سازمان شیلات از آمادگی کامل برای ارائه همکاری با سرمایه‌گذاران برخوردار است و آنها نباید نگران سرمایه‌گذاری و دریافت تسهیلات و کمک‌های دولت در این بخش باشند.
این مسئول حمایت از سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در زمینه پرورش ماهی در قفس را از برنامه‌های سازمان شیلات عنوان کرد و گفت: هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی اضافه کرد: نهادینه شدن تولید بچه‌ماهی و تکثیر و پرورش انواع گونه‌ها در دو سال آینده از اهداف شیلات ایران با مشارکت بخش خصوصی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از ساخت قفس برای پرورش ماهی در کشور خبر داد و ادامه داد: امروزه 95 درصد تولید این قفس‌ها در داخل کشور انجام می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید