براي نخستين بار در كشور انجام شد استحصال خاويار از ماهيان پرورشي در تالش

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

براي نخستين بار در كشور، خاويار از ماهيان پرورشي دريايي در مزرعه پرورش ماهيان خاوياري «قروق» تالش استحصال شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، عصر روز جمعه در آيين خاويارگيري از ماهيان پرورشي اين مزرعه كه با عنوان «اولين جشنواره توليد خاويار از ماهيان پرورشي دريايي كشور» برگزار شد؛ بيش از 200 تن از كارشناسان، استادان دانشگاه و مديران و مسئولان بخش شيلات و آبزي پروري كشور حضور داشتند.
معاون وزير جهاد كشاورزي و مديرعامل شيلات ايران در اين مراسم گفت: امسال بيش از 163 هزار تن محصولات شيلاتي در كشور توليد شده است.
غلامرضا رازقي ادامه داد: اقدام امروز در تالش براي استحصال خاويار از ماهيان پرورشي يك گام بلند و مهم براي رسيدن به افق هاي روشن در بخش شيلات كشور است.
وي اظهار داشت: سال گذشته حدود نيم تن توليد خاويار داشته ايم كه با تلاش هاي انجام شده، درصدد افزايش آن تا حدود سه تن در سال آينده هستيم.
مديرعامل سازمان شيلات ايران گفت: 663 هزار تن محصولات شيلاتي در كشور توليد مي شود كه 250هزار تن آن مربوط به آبزي پروري است.
وي اظهار داشت: سازمان شيلات در پرورش ماهيان خاوياري و زينتي در آب هاي داخلي برنامه خوبي دارد.
وي توجه به توسعه بخش آبزي پروري در منابع آبزي پروري كشور را مهم برشمرد و افزود: بايد كارشناسان با ارائه پيشنهادات كارشناسانه سهم آبزي پروري را در بخش هاي مذكور در سطح وزارتخانه افزايش دهند.
اين مسئول حمايت از سرمايه گذاري بخش خصوصي در زمينه پرورش ماهي در قفس را از برنامه هاي سازمان شيلات عنوان كرد و گفت: هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.
وي تصريح كرد: با حمايت هاي دولت در سال جهاد اقتصادي تلاش مي كنيم توليدمان در آبزي پروري را طي سال هاي آينده چهار برابر افزايش داده و به ظرفيت هاي ناشناخته در دريا دست يابيم.
اين مسئول از آمادگي دولت و وزارت جهاد كشاورزي براي ارائه هرگونه كمك به سرمايه گذاران اين بخش خبر داد و اضافه كرد: به دنبال اين هستيم با شناسايي مجتمع هاي بدون استفاده در سراسر كشور به كمك بخش غيردولتي آمده و زمينه افزايش سرمايه گذاري ها در اين بخش را فراهم كنيم

دیدگاه خود را بیان کنید