علل عدم سرمايه‌گذاري در بخش شيلات بررسي شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۲ بازدید

وزير جهاد كشاورزي با حضور در جلسه كميسيون كشاورزي ضمن پاسخ به سئوالات نمايندگان، موضوعاتي چون سند نداشتن برخي از زمين‌هاي منابع طبيعي و عدم خريد تضميني پنبه از سوي دولت را مورد بررسي قرار داد.

عيسي جعفري، سخنگوي كميسيون كشاورزي مجلس به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسن) اظهار كرد: موضوع تعلل وزارت جهاد كشاورزي در خصوص زمين‌هاي منابع طبيعي كه سند نداشته و منجر به سوء استفاده افراد زمين‌خوار شده با حضور وزير جهاد كشاورزي مورد بررسي قرار گرفت.

وي با اشاره به بررسي علل عدم سرمايه گذاري در بخش شيلات خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه ظرفيت پرورش بعضي از انواع ماهي‌ درآب‌هاي خليج فارس و حوزه خوزستان وجود دارد، مشاهده مي‌شود كه همان نوع ماهي به كشور وارد مي‌شود كه نتيجه‌اي جز خروج‌ ارز و جلوگيري از اشتغال در برندارد.

سخنگوي كميسيون كشاورزي افزود: هم‌چنين موضوع خريد تضميني پنبه با حضور وزير جهاد كشاورزي بررسي شد و مطرح شد كه كشاورزان از دولت گله‌مند هستند كه چرا نسبت به خريد پنبه اقدامي نكرده كه منجر به آسيب در بخش كشاورزي شده است.

وي گفت: عدم اجراي برخي پرژه‌هاي آب ـ خاكي كه پيش از اين قول‌هايي نسبت به آنها داده شده بود، اما به دلايلي عملياتي نشده بود از ديگر موضوعات مطرح دراين جلسه بود

دیدگاه خود را بیان کنید