بازپرداخت وام ميگوكاران تا سال 1391 استمهال مي‌شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

رييس سازمان شيلات ايران اعلام كرد: بر اساس آنچه در بسته حمايتي ميگوكاران در دولت به تصويب رسيده، وام‌هاي آنها تا سال 1391 استمهال مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامرضا رازقي گفت: هنوز برداشت ميگو در برخي از استانها به اتمام نرسيده و پيش‌بيني مي‌شود كه امسال ميزان توليد جلوتر از برنامه باشد.

وي افزود: مطابق برنامه افزايش 20 درصدي توليد ميگو پيش‌بيني شده بود، اما با اين وضعيت احتمال افزايش 30 درصدي توليد نيز وجود دارد.

رازقي خاطرنشان كرد: با وجود آنكه مشكل ميگوكاران در زمينه وام‌هايشان و استمهال آن همچنان وجود دارد، اما با حمايت‌ها و بسته‌هاي حمايتي كه به تصويب دولت رسيده و در حال نهايي شدن است، پيش بيني مي‌شود كه وضعيت بهبود يابد.

معاون وزير كشاورزي اظهار كرد:‌ مطابق آنچه در بسته حمايتي ميگوكاران آمده است، بسياري از كساني كه كار پرورش ميگو را رها كرده بودند، در حال بازگشت به فعاليت سابق خود هستند.

وي تصريح كرد: قرار است وام‌هاي ميگوكاران با اعتباري كه در بسته حمايتي پيش‌بيني شده است تا پايان سال جاري و سال 1391 استمهال شود.

رييس سازمان شيلات ايران گفت: اين سازمان با برگزاري جلساتي در راستاي اجرايي كردن بسته حمايتي در حال انجام برنامه‌ريزي‌هاي لازم است. برق‌دار شدن سايت‌هاي ميگو و گنجاندن وام‌هاي ميگوكاران در قالب بسته‌هاي حمايتي از مصوباتي است كه به زودي نهايي خواهد شد.

وي درباره حجم سرمايه گذاري در بخش شيلات، گفت: استقبال سرمايه‌گذاران بخش خصوصي باعث رشد توليد در بخش شيلات به خصوص پرورش ماهي در قفس شده است و اين امر نشان مي‌دهد كه دولت نيز اعتبارات خوبي را در قانون بودجه به صورت تسهيلات تصويب كرده است.

وي افزود: حدود 260 ميليارد تومان تسهيلات براي بخش شيلات پيش‌بيني شده كه تا پايان سال اختصاص خواهد يافت.

به گفته رازقي، اختصاص تسهيلات عاملي حمايتي براي توليدكنندگان و به خصوص سرمايه گذاران بخش خصوصي است.

معاون وزير كشاورزي پيش‌بيني كرد كه ميزان توليد آبزيان با ورود بخش خصوصي و سرمايه گذاري آنها از افزايش قابل توجهي برخوردار شود

دیدگاه خود را بیان کنید