آبزی پروری از سیاستهای اصلی شیلات ایران در برنامه پنجم توسعه است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

بندرعباس- رییس سازمان شیلات ایران گفت: یكی از مهمترین برنامه های این سازمان در برنامه پنجم توسعه اقتصادی كشور توسعه فعالیت های آبزی پروری است

غلامرضا رازقی روز چهارشنبه پس از بازدید از فعالیتهای شیلاتی استان هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این برنامه ها با هدف كاهش فشار بر منابع دریا انجام می شود.

وی اضافه كرد: با توجه به پتانسیل های بالای هرمزگان، این استان می تواند در زمینه آّبزی پروری به خصوص پرورش ماهی در قفس، آینده توام با موفقیت و پیشرفت های خوبی داشته باشد.

رازقی با بیان اینكه سرمایه گذاری در حجم كم و با متراژهای پایین نمی تواند پاسخگوی سرمایه گذاری های انجام شده در بخش آبزی پروری باشد یادآورشد: از علاقه مندان به سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری حمایت می شود.

وی از جمله این حمایت ها به تامین و پرداخت وام های كم بهره، واگذاری زمین مناسب و تامین زیرساخت های لازم از جمله جاده دسترسی، برق و آب و همچنین احداث كانال برای تامین آب از دریا اشاره كرد.

در ادامه مدیر كل شیلات هرمزگان نیز با ارایه گزارشی ابراز داشت:این اداره كل برای توسعه فعالیت های آبزی پروری آماده هر نوع همكاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی است.

دكتر قدرت میرزاده به ایجاد زیرساخت های لازم برای حدود پنج زار هكتار جایگاه پرورش میگو اشاره كرد و گفت: از دو هزار هكتار قابل بهره برداری یكهزار هكتار آن درحال فعالیت است

دیدگاه خود را بیان کنید