رشد و توسعه شیلات چهارمحال وبختیاری در گرو فرهنگ سازی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۶ بازدید

مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی سازمان شیلات ایران گفت: بخشداریها و فرمانداریها باید برای رشد و توسعه شیلات در استان فرهنگ سازی کنند

مرتضی افراسیابی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران افزود: وجود برخی مشکلات اجتماعی معضل عمده متقاضیان احداث و راه اندازی مجتمع ها و کارگاه های پرورش ماهی در این استان است.

وی در ارتباط با فعالیت غیر مجاز برخی کارگاه های پرورش ماهی در استان اظهار داشت: بررسی های لازم در این خصوص انجام می شود و در صورتی که احداث این کارگاه ها اصولی بوده و موارد محیط زیستی و بهداشتی لحاظ شده باشد مجوزهای مورد نیاز اعطا می شود و در صورتی که این کارگاه ها به طور غیر اصولی و غیر بهداشتی احداث شده باشند برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع داد می شوند.

وی با بیان اینکه آبزی پروری در بین دیگر بخش های کشاورزی اقتصادی ترین بخش است، افزود: گرچه بحث یارانه ها در این بخش عملیاتی نشده است اما با مکانیزه نمودن مزارع پرورش ماهی، خلا یارانه ای حل خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی سازمان شیلات ایران بیان داشت: در سفر سوم ریاست جمهوری به این استان مصوب شد که بخش شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان به اداره کل تبدیل شود اما به دلیل وجود برخی مشکلات قانون تا کنون اجرایی نشده است.

افراسیابی تبدیل شیلات و امور آبزیان به اداره کل را منوط به تلاش و پیگیری مصرانه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: استانهای چهار محال و بختیاری، لرستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه تقاضای تبدیل بخش شیلات و امور آبزیان به اداره کل را دارند که تا کنون عملیاتی نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید