اختصاص اعتبارات ویژه به کشاورزی و شیلات کردستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: با پیگیری‌های مستمر مسئولان استان و مساعدت ویژه معاون اول رئیس جمهور، اعتبارات قابل توجهی برای بخش کشاورزی و شیلات استان در نظر گرفته شد

خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی اظهار داشت: در سال‌های گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان در حاشیه رودخانه سیروان و در محدوده شهرستان‌های کامیاران و سروآباد اقدام به ایجاد مجتمع‌های پرورش ماهیان سردآبی و توسعه باغات و اراضی شیبدار کرد تا از این ظرفیت آبی در راستای رشد و توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این مناطق بهره گیرد.
وی توضیح داد: احداث مجتمع ماهیان سردآبی 540 تنی پالنگان، طرح توسعه باغات در 200 هکتار از اراضی شیبدار روستای تفین و همچنین فاز اول مجتمع پرورش ماهیان سردآبی سیروان با توان تولید 380 تن ماهی در سال از جمله این اقدامات توسعه‌ای بوده که موجب تحول اساسی در منطقه شده است.
به گفته شهبازی، در همین راستا طرح توسعه باغات در 500 هکتار از اراضی شیبدار روستای دهکانان و فاز دوم پروژه پرورش ماهیان سردآبی سیروان و طرح بزرگ توسعه باغات اطراف سیروان به مساحت 2 هزار و 800 هکتار نیز در دستور کار قرار گرفت.
استاندار کردستان یادآور شد: فاز دوم پروژه پرورش ماهی سیروان با توان تولید یک‌هزار و 120 تن ماهی در سال و اشتغالزایی یک‌هزار و 125 نفر در سال‌جاری با رکود مواجه شد که در روزهای اخیر و با دستور ویژه معاون اول رئیس جمهوری اعتبار قابل توجهی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در راستای تکمیل این مجتمع در نظر گرفته شده است.
شهبازی در پایان ضمن ابراز خرسندی از صدور دستور تخصیص این اعتبار ویژه، از حسن توجه و همراهی همیشگی معاون اول رئیس جمهوری در توسعه، آبادانی و کمک به اشتغال پایدار جوانان استان که ناشی از علاقه فراوان وی به مردم این خطه از میهن اسلامی است، تقدیر کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید