۵۰۰۰ ماهی در مند تلف شدند/ ابهام در مرگ ماهیانی که با خط قرمز بر دهان تلف شدند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۰ بازدید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی از تلف شدن پنج هزار ماهی در رودخانه مند خبر داد و گفت: بیشتر ماهی‌هایی که تلف شده‌اند خط قرمزی روی دهان آن‌ها مشاهده می‌شود که پس از بررسی علت مرگ و میر آبزیان را به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: بیش از پنج هزار ماهی در رودخانه مند دشتی تلف شده‌اند که علت آن در دست بررسی است.
مصطفی رشیدی افزود: این حادثه از روستای خانی تا زیر پل دوم مند اتفاق افتاده و اکنون در حال بررسی علت آن هستیم و از فرمانداری، بخشداران، شهرداران، دهیاران، شوراهای اسلامی، دامپزشکی و مرکز بهداشت محیط خواسته‌ایم تا از فروش آن‌ها به مردم جلوگیری کنند.
وی عنوان کرد: گزارش‌های مردم حاکی است که بعضی‌ها به وسیله نیسان و پیکان بار ماهی‌هایی که در کنار رودخانه تلف شده بودند را جمع‌آوری و برای فروش به مردم به شهرها و روستاها حمل کرده‌اند.
رشیدی اضافه کرد: بیشتر ماهی‌هایی که تلف شده‌اند خط قرمزی روی دهان آن‌ها مشاهده می‌شود که پس از بررسی علت مرگ و میر آبزیان را به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی گفت: مناطق دیگر رودخانه هیچ‌گونه تلفاتی نداشته و در بررسی های انجام شده مشخص شد مناطق دیگر سالم بوده و هیچ گونه تلفاتی در این زمینه ندارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی از مردم خواست در صورت مشاهده فروش این گونه ماهی‌ها اداره حفاظت محیط زیست را در جریان قرار دهند و از خرید آن جدا صرف نظر کنند.
یکی از روستاییان حاشیه نشین رودخانه مند دشتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی در این باره گفت: دو روز پیش که به رودخانه رفته بودم مشاهده کردم چند ماهی کنار رودخانه افتاده‌اند و در حال جان دادن هستند اما دلیل آن را نمی دانستم

دیدگاه خود را بیان کنید