تولید آبزیان در کرمانشاه سالانه به 7 هزار و 300 تن می رسد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه سالانه 7 هزار و 300 تن تولیدات آبزیان دارد و با برنامه های در دست اجرا این رقم در پایان برنامه پنجم توسعه به 30 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت

خبرگزاری مهر، علی اشرف منصوری با اشاره به وضعیت مطلوب و امیدوارکننده آبزی پروری در کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی در کشور رتبه و جایگاه مناسبی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: کرمانشاه در بخش تولید میگوی آب شیرین و مولد از استانهای مستعد کشور به شمار می‌رود.

منصوری با اشاره به اینکه کرمانشاه سالانه 7 هزار و 300 تن تولیدات آبزیان دارد، افزود: با برنامه های در دست اجرا این رقم در پایان برنامه پنجم توسعه به 30 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی گفت:‌ سازمان جهاد کشاورزی برای رسیدن به این چشم انداز در برنامه پنجم توسعه، استفاده از علم نوین و نظارت بیشتر بر روند پرورش آبزیان را در دستور کار خود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در بخش مصرف آبزیان گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر اقبال عمومی در بین مردم کرمانشاه برای مصرف آبزیان، سیر صعودی خوبی داشته است

پيش بيني توليد آبزيان استان کرمانشاه به 30 هزار تن تا پايان برنامه پنجم توسعه

صيد نمايشي از مزرعه نمونه طرح مجتمع پرورش ماهيان گرمابي شهداي قصرشيرين با حضور جمعي از مسئولين بخش کشاورزي استان کرمانشاه انجام شد

خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کرمانشاه، "علي اشرف منصوري" رييس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه در حاشيه اين مراسم درباره وضعيت آبزي پروري در استان گفت: خوشبختانه وضعيت آبزي پروري در استان كرمانشاه مناسب است، به نحوي كه اين استان در توليد ماهيان گرمابي و سرد آبي يكي از استان‌هاي پيشرو کشور است.

وي افزود: در توليد ميگوي آب شيرين و ميگوي مولد نيز جزء استان‌هاي موفق كشور هستيم.

منصوري گفت: اميدواريم 7300 تن توليد كنوني آبزيان استان تا پايان برنامه پنجم توسعه به 30 هزار تن افزايش يابد.

وي، توسعه آبزي پروري با استفاده از دانش روز و نظارت هرچه بيشتر و ايجاد واحدهاي صنايع تبديلي را از برنامه‌هاي در دست اقدام اين سازمان برشمرد.

"کيومرث شهبازي"، مديركل شيلات استان كرمانشاه گفت: مجتمع پرورش ماهيان گرمابي شهداي قصرشيرين به مساحت 8100 هكتار در سه فاز در حال اجرا و بهره برداري است.

وي بيان كرد: فاز اول مجتمع به مساحت حدود 500 هكتار، فعال و در حال بهره برداري است و فاز دوم مجتمع نيز پس از ايجاد زير ساخت‌ها تا پايان سال به فارغ التحصيلان شيلات واگذار خواهد شد.

شهبازي افزود: فاز سوم مجتمع پرورش ماهيان گرمابي شهداي قصرشيرين نيز توسط بنياد مستضعفان به صورت تلفيقي با كشاورزي در حال انجام است كه شامل 3000 هكتار باغ مادري و نهالستان گرمسيري و همچنين فعاليت‌هاي آبزي پروري است

دیدگاه خود را بیان کنید