با وجود وعده‌های مختلف و کلنگ‌زنی اسکله و موج شکن خوردخان بردخون ، این پروژه هیچ پیشرفتی نداشته

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید‌حسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به واقعه عاشورا اشاره و اظهار کرد: وقتی تاریخ کربلا و شخصیت سالار شهیدان و یاران باوفایش را بررسی می‌کنیم به صفاتی می‌رسیم که نشان از ایثار و ایمان آنان است.
وی افزود: حضرت امام حسین(ع) در صحرای کربلا درس پایداری و استقامت و زیر بار ذلت نرفتن را به ما آموخت و خود هدف مقدسی را دنبال می‌کرد که در این راه جان خود و فرزندان و اصحابش را فدا کرد.
امام جمعه بردخون با تقدیر از سوگواران حسینی گفت: اگر برای امام حسین عزاداری کردیم و عشق و ارادت خود را نشان دادیم باید اهداف او را بشناسیم و بدانیم که امام برای نهی از منکر و امر به معروف و اقامه نماز قیام کرد و در روز عاشورا و میدان جنگ، نماز را به جماعت برپا کرد و از دشمن یک شب برای عبادت و نماز و راز و نیاز وقت خواست پس ما نیز که به امام حسین(ع) ارادت داریم باید به نماز اهمیت دهیم.
خطیب جمعه بردخون با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: 18 آذر سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی است و این نشانگر حقانیت نظام جمهوری اسلامی است که هشت سال با اقتدار در مقابل همه دنیا ایستاد و با سرمشق از سالار شهیدان ،دشمن را از خاک خود بیرون کرد.
وی ادامه داد: 20 آذر سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب توسط منافقین کوردل است که یاد این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.
رکنی‌حسینی بیان کرد: موضوعی که در این روزها مطرح است ورود هواپیمای جاسوسی آمریکا به خاک ایران و در اختیار گرفتن آن توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که با وجود پیشرفته‌ترین نرم‌افزارها و اطلاعات سری در چنگ قدرت اسلامی ما افتاد و بار دیگر اقتدار نظام اسلامی در برابر توطئه استکبار ایستاد و پیروز شد.
رکنی‌حسینی با اشاره به موضوع اسکله و موج‌شکن خورخان بردخون گفت: با وجود وعده‌های مختلف و کلنگ‌زنی این پروژه کار اسکله هیچ پیشرفتی نداشته و بر اثرکارشکنی برخی مسئولان موضوع درحال فراموشی است.
وی با بیان اینکه فرماندار شهرستان تلاش‌های زیادی کرده، خاطرنشان کرد: مکاتبات زیادی با مدیرکل شیلات استان و رئیس شیلات کشور صورت گرفته ولی تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است و اگر مسئولان وضعیت این قشر پرتلاش را می‌دانستند که ناچارند ساعت دو نیمه شب برای صید به دریا بروند هیچگاه به خاطر شرایط زیست محیطی کارشکنی نمی‌کردند.
امام جمعه بردخون عنوان کرد: آیا مسئله مردم مهم‌تر است یا حفظ حیوانات، مسئولان به فکر مردم باشند و با وجود بهانه‌های زیادی که تابه‌حال برای این طرح مطرح شده امیدواریم به زودی شاهد آغاز کار آن باشیم و از فرماندار شهرستان و مسئولان می‌خواهیم موضوع را با جدیت پیگیری کنند و کسانی که در بالا نشسته‌اند باید درد این مردم را درک کنند.
خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: مردم مجبورند به دریا بروند و صیادی کنند و راه دیگری ندارند و کسانی که به صندلی ریاست تکیه زده‌اند درد مردم محروم را درک کنند زیرا بیش از50 درصد مردم کار صیادی دارند ولی به مرور شغل خود را رها کرده‌اند و به دنبال مشاغل دیگر می‌روند ولی عده‌ای به خاطر تعدادی لاک پشت کارشکنی می‌کنند

دیدگاه خود را بیان کنید