پرورش آبزیان نقش موثری در توانمندسازی اقتصادی گیلان دارد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۹ بازدید

پرورش آبزیان نقش موثری در توانمندسازی اقتصادی گیلان دارد

مدیرکل شیلات گیلان گفت: پرورش آبزیان نقش موثری در توانمندسازی اقتصادی استان و کشور دارد

سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صنعت شیلات می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار در جامعه باشد، اظهارداشت: گیلان دارای ذخایر طبیعی عظیمی از گونه های مختلف آبزیان تجاری، اقتصادی و پرورشی است.

وی افزود: توجه و سرمایه گذاری در زمینه پرورش این گونه ها و بر طرف کردن مشکلات می تواند تحول اقتصادی در عرصه مزبور بوجود آورد و گام موثری در کاهش نرخ بیکاری در منطقه برداشت.

مدیرکل شیلات گیلان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی که‌ سیاست‌ ها و برنامه‌ های اصولی برای‌ توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور به مورد اجرا گذارده ‌شد "توسعه شیلات" به عنوان‌ یک زیربخش مهم اقتصادی که از نظر اجتماعی نیز واجد اهمیت است، مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: اهمیت مدیریت شیلات نه ‌تنها به دلیل سهم موثریست‌ که آبزیان در تامین غذای مصرفی جامعه دارند بلکه به دلیل نقش مهمی است که در پایداری اکوسیستم ایفا می ‌کنند و این نقش روزبه‌ روز در حال گسترش است.

سعیدی گفت: منابع آبزی کشور یکی از منابع‌ خدادادی که می ‌تواند در حفظ و تقویت امنیت غذایی جامعه‌ و توسعه صادرات غیرنفتی کشور جایگاه خاصی به خود اختصاص دهد.

وی افزود: محصولات شیلاتی‌ از دیرباز، کالاهای با قدرت ارزآوری بالا شناخته شده و امروز در تجارت جهانی بخش بزرگی را به خود اختصاص‌ داده‌ اند.

مدیرکل شیلات گیلان یادآورشد: برخی از کشورها به قدری نقش‌ این صنعت را تقویت کرده ‌اند که آن را یکی از بخش ‌های‌ اصلی صادراتی خود دانسته و هر روز بیش از پیش در مسیر توسعه آن گام برمی‌ دارند

دیدگاه خود را بیان کنید