بانکها نسبت به راست آزمایی تسهیلات اعطایی اقدام کنند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۶ بازدید

بانکها نسبت به راست آزمایی تسهیلات اعطایی اقدام کنند

استاندار مازندران از بانکهای استان خواست تا نسبت به راست آزمایی تسهیلات اعطایی در بخش کشاورزی مازندران اقدام کنند

خبرنگار مهر، سید علی اکبر طاهایی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد توسعه کشاورزی مازندران در سالن شماره دو استانداری افزود: اعطای تسهیلات بخش کشاورزی باید به صورت هدفمند به تولیدکنندگان بخش های مختلف این حوزه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: رئیس جهادکشاورزی استان باید پیشرفت فیزیکی طرحهایی که منجر به عقد یا عدم قرارداد در بانکها شده را از مدیران شهرستانها پیگیری کند.

رئیس ستاد توسعه کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه بر اساس آمار مسئولان کشاورزی تعدادی طرحهای بخش کشاورزی شهرستانها از پیشرفت فیزیکی مناسبی در اعطای تسهیلات برخوردار نیستند، تصریح کرد: بانکها با جدیت و طبق اصول به تولیدکنندگان بخش کشاورزی تسهیلات دهند.

وی با بیان اینکه بانکها نباید با فاکتور سازی نسبت به اعطای تسهیلات بخش کشاورزی به صاحبان بخش کشاورزی اقدام کنند، یادآور شد: توجه به توسعه اقتصاد کشاورزی و تولید اقتصاد محور باید مدنظر مدیران سیستم بانکی باشد.

طاهایی افزود: با اعطای تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی، به دنبال افزایش ضریب بهره وری و ارتقا تولید در این حوزه هستیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بانک کشاورزی به عنوان بنگاه اقتصادی تخصصی حوزه کشاورزی توجه بیشتری به اعطای تسهیلات در این حوزه کند، اظهار داشت: توسعه اقتصاد کشاورزی را در مازندران دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه درخواست استان برای اعطای تسهیلات بخش کشاورزی بیش از هزار میلیارد تومان است، افزود: مازندران استانی بوده که بیش از چندین هزار میلیارد تومان در بخش های شیلات، دام و طیور آن سرمایه گذاری شده است.

طاهایی با اشاره به اینکه اصلاح باغات در اراضی شیبدار باید در جهادکشاورزی تقویت شود، اظهار داشت: باید در ستاد توسعه کشاورزی به دنبال اشتغال و تولید متوازن در بخش کشاورزی مازندران باشیم.

وی با بیان اینکه باید مستضعفین را در بخش کشاورزی خودکفا کنیم، افزود: بانک کشاورزی پیشگام در اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی است

دیدگاه خود را بیان کنید