سرانه ناچیز مصرف ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

سرانه ناچیز مصرف ماهی در کهگیلویه و بویراحمد
اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به وجود شرایط مساعدی که در استان برای تولید ماهیان سردآبی وجود دارد، اظهار کرد: ماهیان تولیدی در استان بیشتر از نوع قزل‌آلای رنگین‌کمان هستند.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 99 درصد ماهیان تولیدی استان سردآبی و در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و نیر مناطق سردسیر شهرستان‌های کهگیلویه و چرام تولید می‌شوند.
اسدی با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش از 12 هزار تن ماهی سردابی از مزارع پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 11 هزار و 200 تن ماهی در مزارع پرورش ماهی استان تولید و روانه بازارهای داخل و خارج از استان شد.
این مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد قابل توجه مزارع پرورش ماهی در سال‌های اخیر اذعان داشت: از این به بعد سیاست جهاد کشاورزی در راستای کیفیت‌بخشی هرچه بیشتر به امر تولید ماهی در استان است.
وی با اشاره به اینکه ماهی دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی دارد، افزود: ویژگی مخصوص ماهی که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته، نوع چربی موجود در آن است.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان بسیار ناچیز است، گفت: کمتر از 20 درصد ماهی تولیدی در استان به وسیله هم استانی‌ها مصرف می‌شود و مابقی آن به بازار سایر استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.
اسدی متذکر شد: دستگاه‌های مختلف و به خصوص رسانه‌های جمعی باید اهمیت غذایی ماهی را برای مردم تبیین کنند تا مردم تمایل بیشتری به مصرف ماهی نشان دهند.
این مسئول در جهاد کشاوری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دستگاه های مرتبط با امر سلامت و نیز رسانه ها باید در زمینه ترویج مصرف ماهی در میان اقشار مختلف تلاش بیشتری به خرج دهند.
اسدی خاطرنشان کرد: افزایش سرانه مصرف ماهی در استان علاوه بر فوایدی که در زمینه سلامتی دارد باعث رونق هرچه بیشتر مزارع پرورش ماهی در استان می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید