‌تولید آبزیان لرستان 20 هزار تن است

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۶ بازدید

‌تولید آبزیان لرستان 20 هزار تن است
(ایسنا)، منطقه لرستان، مهرداد غضنفری امرایی در جمع خبرنگاران بیان کرد: برنامه‎های کاری خود را در هفت محور دنبال خواهیم کرد که اولویت اول بهبود منابع آب و خاک استان از طریق تجهیز، نوسازی و یکپارچه‎سازی اراضی، راه‎اندازی ایستگاه‎های پمپاژ معطل و توسعه سیستم‎های آبیاری تحت فشار است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برنامه‎های کاری خود را در هفت محور دنبال خواهیم کرد
وی اضافه کرد: بهبود وضعیت مکانیزاسیون از نظر درجه و ضریب آن با جایگزینی ناوگان فرسوده و ورود ماشین‎آلات، دستگاه‎های جدید و سایر دنباله‎بندها و ادوات مدرن به بخش کشاورزی از دیگر اقدامات است.
مهندس غضنفری امرایی ادامه داد: افزایش تولیدات دامی و آبزیان از دیگر اهداف بوده که در این راستا طرح‎های زیادی مدنظر است، احداث واحد صنعتی، ایجاد طرح تعادل دام و مرتع، پیگیری طرح‏‎های احداث شده قبلی به منظور ساماندهی آنهاست.
رئیس جهاد کشاورزی لرستان افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید آبزیان استان20 هزار تنی بوده که با مطالعاتی که انجام شده زمینه 50 هزار تن دیگر فراهم شده و در صورت تأمین اعتبار به مرحله اجرا می‎رسد؛ البته مباحث زیست محیطی آن نیز باید در نظر گرفته شود. مکانیزه کردن طرح‎های شیلاتی نیز مدنظر است.
وی گفت: افزایش تولید محصولات باغی از طریق جایگزینی باغاتی که از نظر ثمردهی کیفیت آنها پایین آمده، یکجا کاری باغات در حاشیه رودخانه‎ها و اراضی شیب‎دار و مکانیزه کردن آنها نیز در برنامه کاری سازمان خواهد بود.
غضنفری امرایی تصریح کرد: توجه ویژه به بیمه محصولات کشاورزی از دو منظر تنوع گسترش محصولات و توجه به بیمه درآمدی از آرمان‎های سازمان بوده، بیمه هزینه‎ای انصاف نبوده و باید دورنمای تولید و درآمد صورت بگیرد نه هزینه‎ای که صورت گرفته است.
رئیس جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: توسعه صنایع تبدیلی، تکمیل و گسترش آن به منظور تکمیل پروسه تولید در جهت ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای افزایش درآمد از دیگر اقدامات است که در این راستا بررسی جامعی در زمینه مکان‎یابی این صنایع یکی از چالش‎های پیش‌رو بوده و گاهاً دیده می‎شود تولید محصول در یک نقطه ،اما استقرار صنعت تبدیلی آن در جایی دیگر است که این به صرفه نیست و باید با بالا بردن سطح منفعت واحدهای از قبل احداث شده این مشکل را مرتفع کرد.
وی یادآور شد: امید می‎رود با حمایت مجموعه وزارت و استاندار عملگرای استان بتوانیم این اهداف سازمان را به اجرا درآوریم

دیدگاه خود را بیان کنید