اختصاص 50 درصد صيد کشور به تن ماهيان

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

اختصاص 50 درصد صيد کشور به تن ماهيان
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از صید پانصد و 14 هزار تن ماهی از دریای شمال و جنوب کشور خبر داد.

علی‌اصغر مجاهدی گفت: تنها پنج درصد از صید سال گذشته به صورت غیر مجاز صورت گرفته است و صید و نظارت ایران در دریای خزر نسبت به کشورهای دیگر حاشیه این دریاچه وضع بهتری دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه راهکارهای گوناگونی برای مقابله با صید غیرمجاز پیش بینی شده است ، اظهار داشت : کنترل بنادر به ویژه در جنوب کشور برای مقابله با شناورهای غیر مجاز، کنترل و حفاظت دریا، ایجاد گشت یگان حفاظت، ایجاد جرائم و تشکیل کمیسیون تخلفات امور شیلات به منظور کاهش صید غیر مجاز صورت گرفته است.
مجاهدی با بیان اینکه در دریای خزر نسبت به کشورهای دیگر حاشیه این دریاچه وضع بهتری از نظر مدیریت و نظارت بر صید داریم ، گفت : زمانی که صید ماهیان خاویاری مجاز بود ،
سهمیه بیشتری برای صادرات داشتیم.
معاون سازمان شیلات ایران ادامه داد: در بنادر جنوب کشور نیز صید غیر مجاز کنترل می‌شود و بخشی از این صید از طریق شناور هایی است که در نظام صیادی به نام شناور ثبت نشدند که به آن‌ها شناور بی هویت گفته می شود و به صورت غیر مجاز صیادی می‌کنند و انتظار ما این است سازمان هایی که شناورها را ثبت می‌کنند به عملیات آن ها نیز نظارت داشته باشند.
مجاهدی ادامه داد: قصد داریم با مشارکت جامعه صیادی این میزان را کاهش دهیم و با ایجاد اطلاع‌رسانی فرهنگی از ظرفیت ‌های دریای ایران بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه پارسال 514 هزار تن ماهی از دریای شمال و جنوب صید شد، اظهار داشت : 40 هزار تن از این میزان از دریای شمال و بقیه از دریای جنوب صید شده است.
معاون سازمان شیلات درباره صید ماهی تن در سال گذشته گفت: سهم اصلی صیادی در کشور ایران را ماهی تن تشکیل می‌دهد و حدود 50 درصد از صید سال گذشته ماهی در جنوب کشور ویژه ماهی تن بوده است
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید