همایش علمی بررسی چالش های زیست محیطی کارون در اهوازبرگزار شد

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

همایش علمی بررسی چالش های زیست محیطی کارون در اهوازبرگزار شد
همایش علمی بررسی چالش های زیست محیطی رودخانه کارون به منظور بررسی مشکلات کارون در اهواز برگزارشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درحاشیه همایش علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون در محل دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این همایش تحت عنوان چالش های کارون و به صورت کاملا علمی و کارشناسی با حضور اساتید و مسئولان مربوط در حوزه کارون برگزار شده است .
' احمد رضا لاهیجان زاده' گفت: رسانه ها با حضور در این همایش که بصورت پرسش و پاسخ علمی مطرح است شرکت کرده تا خروجی مناسبی برای جامعه به همراه داشته باشد.
وی بیان داشت: کارون شاهرگ اقتصادی ایران است و با سخنرانی اساتید در این همایش که برای بررسی چالش های رودخانه کارون است مستند سازی شده و به مراجع بالادستی ارسال می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه بیان داشت: این همایش به منظور تاثیرگذاری برمسئولان بالادست تصمیم گیرنده در بحث رودخانه کارون و روشن شدن ذهن عموم مردم در حوزه رودخانه کارون است.

همچنین مدیر امور علمی کنفرانس ملی رودخانه کارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش بررسی چالش های زیست محیطی رودخانه کارون است که در 11 مبحث و با سخنرانی 11 استاد و کارشناس مورد برریس قرار گرفت.

' محمد بافقی زاده' در ادامه با اشاره به مباحث مورد بررسی در همایش بیان داشت: 11 چالش پیش روی رودخانه کارون شامل؛ بررسی منابع مواد مغذی به رودخانه کارون، تبعات زیست محیطی کاهش آب رودخانه کارون، بررسی تغییر الگوی کشت بر کمیت و کیفیت آب کارون، فعالیت های زیست محیطی شرکت توسعه نیشکر، نقش سدها در کاهش میزان دبی رودخانه کارون، یون نیترات و اثرات آن، سیمای طرح جامع کاهش آلودگی کارون، تاثیر تغییرات آب کارون بر ذخایر آبزیان، انتقال آب از سرشاخه های کارون، کارون و چالش های زیست محیطی حومه و بررسی حداقل نیاز آبی زیست محیطی سامانه کارون بزرگ بررسی می شود.

وی بیان داشت: تا زمان برگزاری کنفرانس ملی رودخانه کارون در اهواز که از ششم تا هشتم اسفند ماه امسال برگزار می شود هر ماه یک همایش در جهت بررسی مشکلات حوزه رودخانه کارون در اهواز برگزار می شود.

بافقی زاده در ادامه افزود: مسابقه وبلاگ نویسی کنفرانس ملی رودخانه کارون با موضوع بررسی چالش های زیست محیطی کارون و پتانسیل های حیاتی کارون نیز برگزار می شود.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید