درخواست17کشور براي حضور در همايش بين المللي ميگو

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

درخواست17کشور براي حضور در همايش بين المللي ميگو
رئیس پژوهشکده میگوی کشور با اعلام اینکه همایش بین‌المللی میگو دراستان بوشهر با حضور اندیشمندان بین‌المللی در اردیبهشت 1394 دربوشهر برگزار خواهد شد ، گفت : تاکنون محققان17 کشور درخواست شرکت در این همایش
ارائه کرده اند.
خسرو آیین جمشید ، استان بوشهررا دارای ظرفیت‌های مهمی در پرورش ابزیان به ویژه میگو دانست و گفت:یکی از زیرساخت‌های توسعه استان بوشهر پرورش میگو است.
وی از شناسایی اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش آبزیان خبرداد و گفت: 60هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش آبزیان شناسایی شده است.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور افزود : پژوهشکده میگوی با مشارکت محققان و فعالان صنعت میگوی جمهوری اسلامی ایران 8 تا 10 اردیبهشت1394 در نظر دارد سمپوزیوم بین المللی میگو 2015 را برگزار کند.
وی، هم‌اندیشی و تبادل نظر در مورد رویکردها و راهبردهای جهانی توسعه پایدار صنعت میگو را از اهداف این گردهمایی دانست و افزود: این همایش با مشارکت محققان و فعالان صنعت میگو و سایر اندیشمندان بین‌المللی در قالب سخنرانی‌های کلیدی به صورت میزگرد برگزار می‌شود.
آیین جمشید، با اشاره به محورهای همایش بین‌المللی میگو گفت: این محورها شامل آبزی پروری و توسعه پایدار، اصلاح نژاد و ژنتیک، مهندسی آبزیان و مکانیزاسیون، بهداشت، بیماری‌ها و ایمنی زیستی است.
وی، فناوریهای نوین، نانو، زیست شناسی و بوم شناسی، مدیریت وارزیابی ذخایر، محیط زیست و توسعه پایدار، بازاریابی و مطالعات اقتصادی اجتماعی وفرآوری و تولید محصولات نوین را از دیگر محورهای این همایش دانست.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور افزود : کارگاه‌های آموزشی شامل اصلاح نژاد میگو و مشکلات تلاقی‌های درون گروهی با حضور یکی ازاستادان دانشگاه کانادا و کارگاه پرورش متراکم میگو با تلاش متخصصان این حوزه از جامعه جهانی آبزی پروری برگزار می شود.
آیین جمشید خاطرنشان کرد : تاکنون محققان و شرکت‌های مختلفی از 17 کشور‏ از چهار قاره آسیا، آمریکا، اروپا و آفریقا درخواست شرکت در گردهمایی را به پژوهشکده میگو اعلام کرده‌اند.
وی افزود : شبکه آبزی پروری آسیا اقیانوسیه، NACA و جامعه جهانی آبزی پروری، World Aquaculture Society، آمادگی خود را برای حمایت و مشارکت در برگزاری این سمپوزیوم اعلام کرده اند
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید