بسته حمایتی پرورش دهندگان میگو پایان بهمن ماه جاری نهایی می شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

رییس سازمان شیلات ایران: در راستای حمایت از بدهكاران پرورش میگو در كشور، مبلغ یك هزار میلیارد ریال( 100 میلیارد تومان) اعتبار منظور شده است كه پرداخت آن تا پایان بهمن ماه جاری نهایی می شود

خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'غلامرضا رازقی' روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این رقم افراد فعال و افرادی كه از این صنعت دور شده بودند را به این صنعت بازمی گرداند.

وی اظهارداشت: این بسته حمایتی مربوط به مراكز تكثیر، پرورش میگو، تولید غذا، فرآوری و صادرات صنعت میگو است و بانك ها باید شرایطی را در نظر بگیرند تا میگوكاران بتوانند سود سررسید و پس از سررسید را پرداخت كرده و بدهی نداشته باشند.

وی با بیان اینكه سال گذشته حدود 6 هزارو 200 تن میگو در كشور تولید شده است، ادامه داد: طی 10 ماه گذشته نیز بیش از هفت هزارو 500 تن میگو پرورشی تولید شده و قرار است تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور این رقم به 48 هزارتن یعنی 8 برابر تولیدكنونی برسد.

معاون وزیر جهاد كشاورزی تصریح كرد: با ارایه بسته حمایتی به پرروش دهندگان میگو پیش بینی می شود سال آینده تولیدات این صنعت نسبت به سال جاری رشد 100 درصدی داشته باشد.

رازقی افزود: با آغاز فعالیت میگوكاران غیرفعال، سال آینده مبلغ 160 میلیارد تومان برای بسته حمایتی میگو كاران پیشنهاد شده است تا این رقم برای دستیابی به برنامه های صنعت شیلات ، تكمیل كننده رقم فعلی باشد.

وی با بیان اینكه مشكلات پرورش میگو به طور جدی مورد توجه مسئولان سازمان شیلات كشور قرار دارد، اظهارداشت: كارگروهی با مسئولیت استانداران استان های ساحلی و عضویت نمایندگان بانكهای عامل در استان ها تشكیل شده و پس از نهایی شدن رقم 100 میلیارد تومان بسته حمایتی، این اعتباربا هماهنگی بانك ها پرداخت می شود.

وی اضافه كرد: در تلاشیم با افزایش تولید میگو، قمیت این محصول در بازار كاهش یابد و همچنین شرایط لازم برای صادرات آن فراهم شود.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح كرد: هم اكنون آبزی پروری در سواحل و آبهای داخلی برای ماهیان سردآبی، گرمابی، زینتی و خاویاری از شرایط مطلوبی برخوردار است ، بنابراین كسانی كه به دنبال سرمایه گذاری در این صنعت هستند می توانند به سازمان شیلات ایران و ادارات شیلات استان ها مراجعه كنند تا از حمایت های این سازمان برخوردار شوند.

رازقی افزود: طی هفته جاری مبلغ 144 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، كمك های فنی و اعتباری و منابع داخلی بانك ها به استان ها در قالب تسهیلات اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این مبلغ در بهمن ماه جاری به فعالان عرصه تولید محصولات شیلاتی ارایه می شود و سود بانكی آن بین 12 تا 15 درصد است.

وی اضافه كرد: به دنبال ان هستیم تمام پروژه های نیمه تمام تكمیل شود و برای اشتغال جدید به اعتبار از سوی دولت نیاز داریم.

وی اظهارداشت: رقم 600 میلیارد تومان در قالب تكمیل زیرساخت ها و تسهیلات پیشنهاد شده است كه به نظر می رسد با دریافت این مبلغ برنامه های فعلی سازمان شیلات ایران تحقق یابد

دیدگاه خود را بیان کنید