طراحی برای ساخت دستگاه نشت یابی نقطه‌ای گاز کلید خورد

یک‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۱۶ بازدید

طراحی برای ساخت دستگاه نشت یابی نقطه‌ای گاز کلید خورد
خبرگزاری مهر، غلامعباس حسینی با اعلام این که این قرارداد میان شرکت گاز استان بوشهر و دانشگاه تهران منعقد شده است، گفت: براساس این قرارداد، مجری متعهد شده در مدت زمان یکسال دستگاه نشت یاب نقطه ای را طراحی و به تولید رساند.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: این دستگاه به صورت پرتابل و شامل شش خروجی برای مکش است که این خروجی ها با اتصال خلاء به پروب ها و خروجی پروب ها نیز با اتصال به شبکه سنسوری، فعالیت می کند.
حسینی اضافه نمود: اطلاعاتی که از سنسورهای این دستگاه دریافت می شود، به واحد پردازش منتقل و ازطریق تحلیل داده ها امکان دقیق نشت گاز تعیین خواهد شد.
وی اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه پژوهشی یاد شده، یک‌میلیارد ریال پیش بینی شده است.
ثبت گونه خزنده جدید در پارک ملی دریایی نایبند
رییس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی دریایی نایبند از ثبت یک گونه خزنده جدید با نام جکوی نایبند در نخستین پارک ملی دریایی ایران خبر داد.
مصطفی موذنی رییس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی دریایی نایبند با اعلام این خبر گفت: پارک ملی نایبند از مناطق منحصر به قرد زیست محیطی کشور با قابلیت تکثیر و پرورش آبزیان و گونه های دیگر جانوری است که از جاگاه خاصی از نظر اکو سیستم منطقه برخوردار است.
موذنی درباه کشف و ثبت خزنده جدید در خلیج نایبند گفت:"جکوی نایبند" با نام علمی Tropiocolotes naybandensis یکی از گونه های بومی و ناشناخته نای بند است که پس از بررسی و مطالعه علمی در دیگر گونه های شناخته شده جدید بودن آن مورد تایید قرار گرفت.
رییس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی دریایی نایبند با بیان برخی از مشخصات این گونه خزنده گفت:"جکوی نایبند "با اندازه ای کوچک دارای پوزه ای گرد بوده و از جمله گونه های شب فعال می باشد که بر روی سطح زمین زندگی می کند.
وی افزود: پراکندگی این گونه (Tropiocolotes) از مغرب و موریتانی در شمال آفریقا، جنوب و مرکز شبه جزیره عربستان و اخیراً در مناطق ساحلی ایران مشاهده شده است.
موذنی وجود و کشف گونه های جدید در هر منطقه دارای اهمیت بسیار بالایی دانست و افزود: کشف این گونه در پارک ملی دریایی نای بند نشان دهنده اهمیت بالای این پارک ملی در اکو سیستم منطقه دارد و توجه و حراست از این پارک باید در راس برنامه های سازمان حفاظت محبط زیست قرار گیرد.
گفتنی است در سال 2011 دو گونه خزنده دیگر نیز در پارک ملی دریایی نای بند مورد شناسایی و ثبت گردید که گونه اول "جکوی ایرانی" و دیگری به افتخار دانشمند ایرانی دکتر کیابی "جکوی کیابی" و جکوی کشف شده جدید نیز به نام "نای بند"نامگذاری شد

دیدگاه خود را بیان کنید