رها سازی ماهی قرمز سفره هفت سین در شهرستان شهریار

چهار‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

رها سازی ماهی قرمز سفره هفت سین در شهرستان شهریار
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های شهریار و ملارد از برگزاری جشنواره رها سازی ماهی قرمز سفره هفت سین در این شهرستان خبر داد
عزیز عبدل زاده با اعلام این خبر گفت: با پایان یافتن ایام تعطیلات و جمع آوری سفره‌های هفت سین در منازل و به منظور اهدای زندگی دوباره به ماهیان قرمز، جشنواره رها‌سازی ماهی قرمز توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های شهریار و ملارد با همکاری شهرداری در منطقه امیریه این شهرستان انجام گرفت.
وی افزود: این مراسم روز پنجشنبه 21 فروردین ماه در فرهنگسرای الغدیر واقع در امیریه شهریار با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از رها سازی ماهیان در خارج از اکوسیستم های مناسب و در نتیجه از بین رفتن تنوع ژنتیکی انجام گرفت.در پایان مراسم شهروندان ماهیان خود را در استخر فرهنگسرای الغدیر رها کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار تصریح کرد: هر ساله در آستانه نوروز به رسم کهن تعداد زیادی از این ماهیان توسط مردم برای سفره های هفت سین خریداری و نهایتاً در صورت زنده ماندن در آبهای روان رهاسازی می‌شوند که این موضوع همواره مشکلاتی از جمله بروز ناهنجاری‌های آبزیان را به همراه داشته است.
عبدل زاده گفت :اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریارو ملارد امسال با اجرای این برنامه و رهاسازی ماهیان در استخرهای بسته و ایجاد بست فرهنگی مناسب تلاش نموده تا بروز این مشکلات را به حداقل برساند
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید