خسارت 38 میلیارد ریالی به صیادان غیر مجاز گلستان

چهار‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۵ بازدید

خسارت 38 میلیارد ریالی به صیادان غیر مجاز گلستان
فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات گلستان گفت: در سال گذشته 38 میلیارد و45 میلیون ريال خسارت به صیادان غیرمجاز استان وارد شده است و در این راستا تعداد 346 فقره پرونده به دادگاه ارسال شده است
غفار سعیدی نسب اظهار کرد: در این مدت سه هزارو 854 مورد گشت روزانه و شبانه و دو هزار و 422 مرحله گشت ساحلی انجام شده است.
به گفته وی، ماموران گشت دریایی حراست دریا به صورت شبانه روزی از منابع عمومی در دریای خزر محافظت می‌کند و در سال گذشته در مجموع 43 هزار و854 نفرساعت گشت دریایی و ساحلی توسط مامورین یگان حفاظت در استان انجام شده است.
سعیدی نسب تعداد متهمین دستگیرشده در سال گذشته را 78 نفر برشمرد و گفت:در این راستا تعداد 346 فقره پرونده به دادگاه ارسال شده است.
وی تعداد بازرسی های انجام شده از صیدگاه، شناورها، بازار ماهی و ایست بازرسی ها را شش هزار و 566 مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت 646مرحله گشت و عملیات مشترک با پایگاه ها، 137 مرحله گشت و عملیات مشترک با ناجا (مرزبانی) برگزار شده است.
فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان یادآور شد: در سال گذشته دو هزار و 472قطعه ماهی غضرفی که بصورت غیرمجاز صید شده بود، در دریا رها شدند.
وی افزود: در این مدت 89 فروند قایق پاروئی بدون صاحب و 101 باب کومه صیادی غیرمجاز جمع آوری، دو هزار و 118 رشته دام غضروفی و 65 هزار و 871رشته دام استخوانی کشف و ضبط شده است.
سعیدی نسب در ادامه یادآور شد: در سال گذشته یک هزار و 991 کیلوگرم ماهی استخوانی غیرمجاز و 22 کیلوگرم ماهی غضروفی از صیادان غیرمجاز کشف شده است.
به گفته وی، توقیف 45 فروند قایق پاروئی، توقیف 11 فروند بدنه قایق موتوری، کشف 12 دستگاه GPS، توقیف 17 فروند قایق موتوری 48 تا 200 قوه اسب بخار و کشف 639 لیتر بنزین از دیگر فعالیت های انجام شده در یگان حفاظت شیلات گلستان است.
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات گلستان افزود: برای استمرار و دوام فعالیت های یگان حفاظت منابع آبزی شیلات گلستان نیازمند حمایت های همه جانبه مسئولین امر در بحث های مختلف اعم از اعطای تجهیزات و افزایش تعداد نیروی انسانی مورد نیاز است
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید