تولید 5 هزار تن ماهی در استان اصفهان

سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

تولید 5 هزار تن ماهی در استان اصفهان
مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در سال گذشته افزون بر 5 هزار تن ماهی در استان اصفهان تولید شده است
محمدرضا عباسی در اصفهان با بیان اینکه در سال 92 افزون بر 5 هزار تن ماهی در استان اصفهان تولید شده است، اظهار کرد: این تعداد ماهی شامل 3 هزار تن ماهی سردابی، یک هزار تن ماهی گرمابی و مابقی مربوط به ماهیان تولید شده در منابع آبی استان هستند که شامل گرمابی و سردابی می‌شود.
وی افزود: منابع آبی موجود نیز شامل 600 استخر دومنظوره پرورش ماهی و کشاورزی، 170 مزرعه پرورش ماهیان سردابی و 12 منبع آبی پراکنده در استان هستند.
مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه این منابع در تمام شهرستان‌های استان پراکنده هستند، تصریح کرد: شهرستان‌های سمیرم، چادگان، فریدونشهر، کاشان و گلپایگان بیشترین آمار تولید آبزیان استان را به خود اختصاص می‌دهند.
وی اضافه کرد: امسال نیز در صورت تامین اعتبارات کافی و با توجه به خشکسالی‌ برآورد می‌شود میزان 5 هزار و 700 تن ماهی تولید شود.
عباسی تنوع ماهیان پرورشی در استان را زیاد دانست و گفت: همچنین مجوزهایی را در خصوص پرورش ماهیان خاویاری دریافت کرده‌ایم که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به اداره شیلات استان اصفهان اقدامات لازم جهت ماهی‌دار کردن منابع آبی خود را انجام دهند.
وی افزود: همچنین اشتغال‌زایی حاصل از پرورش ماهیان در استان بالغ بر یک هزار 500 نفر در سال گذشته بوده است.
مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان این مطلب که پروتئین ماهی با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد به عنوان دارو مطرح است، تاکید کرد: پروتئین ماهی به عنوان یک دارو می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند و به همین منظور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در تلاشیم با اجرای برنامه‌های آموزشی، مصرف شیلات در استان فرهنگ‌سازی شود.
وی با بیان اینکه مصرف شیلات در کشور ما نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است، اظهار کرد: در حال حاضر مصرف شیلات در اصفهان نسبت به استان‌های دیگر خوب است، اما در شهرستان‌های استان کمتر است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید