تالابهای لرستان را دریابید

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۳ بازدید

تلابهای بی نظیر لرستان این روزها در معرض نابودی هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در گفت و گو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران با اعلام اینکه هم اکنون بخش عظیمی از تالابهای استان در شهرستانهای پلدختر، دورود و بروجرد وجود دارد افزود:تالابها از مولد ترین محیطهای کره زمین محسوب می شوند و تداوم حیات در روی کره زمین به شدت وابسته به تداوم بوم شناختی این اکوسیستمهای بی نظیر است .و اما لرستان با دارا بودن بخش عظیمی از این تالابها باید این روزها فکری برای احیا و ساماندهی بخشهای باقی این مانده تالابها کند.

وي ادامه داد: هم اکنون با زهکشی های صورت گرفته در بخش شیلات و کشاورزی بخش زیادی از تالاب تنور واقع در شهرستان دورود از بین رفته است همچنین بیش از 80هکتار از تالاب بیشه بروجرد نیز در حال از بین رفتن است.

بازگیرگفت: 11 تالاب دیگر در شهرستان پلدختر وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به تالاب گری بلمک در منطقه ولیعصر این شهرستان اشاره کرد این تالاب با تغییر کاربری مزرعه در این منطقه از بین رفته است و تنها بخش کمی از آن باقیمانده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه از حفاظت جدی این تالابها بعنوان مهمترین کار برای احیا این تالابها خبرداد و افزود: برای احیا و ساماندهی این تلابها هم اکنون طرح محافظت از این مناطق بصورت شکار صید ممنوع و امیدواریم با انجام کارهای حفاظتی و احیای دوباره این تالابها بتوانیم برای احیا و ساماندهی این تالابها قدمی برداریم .

تالابها بعنوان مهمترین عامل در گردشگری ، توسعه و همچنین صنعت توریسم هستند و علاوه بر تفریح و تفرج می توانند عاملی مهم در تعدیل آبهای زیر زمینی ، تعدیل دمای هوا و همچنین جلوگیری از گرد و غبار باشد

دیدگاه خود را بیان کنید