زمینه کاهش صید غیرمجاز با ایجاد فرصتهای شغلی مناسب فراهم شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۷ بازدید

زمینه کاهش صید غیرمجاز با ایجاد فرصتهای شغلی مناسب فراهم شود

ایلنا - آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در نشستی با نماینده ولی فقیه سازمان شیلات ایران گفت: وضعیت کاهش سرانه صید در استان دردآور است و با ایجاد فرصت های شغلی مناسب باید زمینه برای کاهش صید غیرمجاز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، در این نشست که نماینده ولی فقیه در سازمان شیلات ایران، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، فرمانده یگان حفاظت شیلات ایران، مدیرکل شیلات گلستان و فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان حضور داشتند، وی افزود: با احیای مجدد کارخانجات تعطیل شده در استان و اجرای طرح های بزرگ که در مصوبات هئیت دولت بوده است می توان از برداشت بی رویه از دریا کاست.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر "دغاغله" نماینده ولی فقیه در سازمان شیلات ایران با اشاره به آیه شریفه قران مجید در رابطه با استفاده صحیح از دریا و نعمت های آن تاکید کرد و افزود: از لحاظ فقهی دریا و ذخایر آن جزو انفال بوده و در قران مکررا بر حفاظت از انفال و بهره برداری صحیح از نعمت الهی تاکید شده است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دغاغله در پایان به اصل فرهنگسازی و تاکید علمای اهل سنت بر جلوگیری از صید غیرمجاز تاکید کرد و از مسئولان خواست تا زمینه اشتغال افراد بیکار منطقه را فراهم آوردند تا بدینوسیله این جوانان برای امرار معاش به منابع خدادادی و انفال عمومی وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در سازمان شیلات ایران، خواهان برگزاری نشست هایی با ائمه جمعه و جماعات شهرستان های ساحلی در خصوص راهکارهای پیرامون بهره گیری از تسهیلات دولتی و بانکی در راستای توسعه آبزی پروری در شهرستان های ساحلی خصوصا در بندرترکمن و گمیشان شد تا در راستای حفاظت از ذخایر دریا قدمی مثبت برداشته شود

دیدگاه خود را بیان کنید