کشف بیش از۳۰۰۰ کیلوگرم آبزی قاچاق

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۳ بازدید


افکارنیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ غلامرضا یزدان پناه با بیان اینکه صیادان غیرمجاز با استفاده از ادوات و روش‌های غیرمجاز همواره صدمات بیشماری به ذخائر و منابع آبزی وارد می‌کنند گفت: بدین ترتیب، ماموران این یگان در یک ماه گذشته بیش از ۵۸ هزار عدد آلات و ادوات صید غیرمجاز کشف کردند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان شیلات ایران در تشریح عملکرد این یگان در یک ماه گذشته عنوان داشت: در راستای حفاظت از منابع آبزیان و حمایت از حقوق مرزنشینان و صیادان مجاز، نیروهای این یگان با سه هزار و ۱۱ ماموریت گشت ساحلی، بیش از هزار و ۸۸ ماموریت اعزام به دریا و بازرسی ۱۳ هزار و ۴۱۷ شناور لنج صیادی، ۳۵ فروند شناور متخلف را توقیف کردند.

وی دستگیری ۲۶۳ متخلف و کشف بالغ بر سه هزار و ۵۶۰ کیلوگرم انواع آبزیان را از دیگر کشفیات این یگان در یک ماه گذشته برشمرد وگفت: در این مدت نیز بیش از ۴۵ هزار لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

یزدان‌پناه با ذکر این مهم که کومه‌هایی که در گذشته برای استراحت موقت صیادان مورد استفاده قرار می‌گرفت امروزه به محلی برای تخلف صیادان غیرمجاز تبدیل شده است، گفت: از انهدام ۳۹ عدد کومه با هماهنگی قضات در استان‌های ساحلی کشور خبر داد

دیدگاه خود را بیان کنید