سد منجیل از آب شرب خارج می‌شود

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

سد منجیل از آب شرب خارج می‌شود
سعیدی امروز در گفت وگو با فارس در انزلی با اشاره به اینكه توسعه آبزی پروری از برنامه های مهم شیلات گیلان است، اظهار كرد: گیلان ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد.

وی با تصریح بر اینكه امسال سد منجیل از آب شرب خارج می شود، افزود: با خارج شدن سد سفیدرود از آب شرب، می توانیم برای توسعه پروژه پرورش ماهی در قفس و یا پن كالچر برنامه ریزی كنیم.

مدیركل شیلات گیلان اهداف توسعه پرورش ماهی در قفس را ایجاد اشتغال مولد و پایدار، ساماندهی صیادان، حمایت و پشتیبانی از جامعه صیادی و كاهش فشار بر ذخایر عنوان كرد.

وی مزایای این طرح را عدم محدودیت آب و زمین، ارزآوری و صادرات ذكر كرد و متذكر شد: استفاده از آب دریای خزر در راستای توسعه آبزی پروری و توسعه صنایع جانبی است و می تواند پیام خوبی برای استان و كشور داشته باشد.

سعیدی درباره تفاوت قفس با پن كالچر اذعان كرد: قفس در عمق های بالای هشت متر نصب می شود و در محیط های بسته است اما پن كالچر در عمق پایین تر از هشت متر قرار می گیرد و در آب های كم عمق، آب بندان ها، تالاب ها و مخازن پشت سدها استفاده می شود و یكی از متداول ترین روش پرورش ماهی در دنیا است.

وی با بیان اینكه حدود 70 كشور دنیا از روش پن كالچر برای پرورش ماهی استفاده می كنند، خاطرنشان كرد: چین با 21 درصد تولید در این زمینه ركورددار است.

سعیدی كاهش هزینه در تولید ماهی و كیفیت بالای این محصول دریایی را از جمله مزایای روش پن كالچر عنوان كرد

دیدگاه خود را بیان کنید