میزان تولید ماهی و آبزیان در اردبیل به هفت هزار تن افزایش می یابد

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

میزان تولید ماهی و آبزیان در اردبیل به هفت هزار تن افزایش می یابد
خبرنگارمهر، آرمان واعظی عصر دوشنبه در جلسه بررسي و مشكلات شيلات در پارس آباد افزود: این میزان در سال گذشته سه هزار و 546 تن بود.
وي با اشاره به تدوين سند توسعه آبزي‌ پروري و اشتغال استان یادآور شد: برای تحقق این مهم در حال توسعه بخش آبزی پروری در شهرستان های استان هستیم که در این راستا سه شهرستان پارس آباد، مشگين شهر و خلخال با توجه به ظرفيت و پتانسيل لازم از نمايندگي به اداره شيلات ارتقا یافته است.
مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه هم اكنون 351 هكتار از اراضي پارس‌ آ‌باد در شمال اين استان به دليل برخورداري از بيشترين مساحت حاشيه رود ارس به منظور پرورش ماهيان گرمابه نقشه‌ برداري شده است، توسعه و حمايت از بخش شيلات در مناطق مختلف از جمله شهرستان پارس آباد را از برنامه‌هاي اولويت ‌دار برشمرد.
وی شهرستان پارس آباد را مناسب ترين منطقه براي پرورش ماهيان خاوياری عنوان کرد و يادآور شد: این شهرستان در سال گذشته از نظر توليد آبزیان رتبه دوم استانی با 700 تن انواع ماهي به خود اختصاص داد.
واعظی از فراهم بودن زيرساختهاي لازم براي سرمايه گذاري و توسعه بخش خصوصي در رابطه با آبزي پروري در اين شهرستان خبر داد.
وی در مورد معرفي متقاضيان استفاده از تسهيلات بانكي نيز عنوان كرد: متقاضيان استفاده از تسهيلات بانكي نيز براي تامين سرمايه در گردش به معاونت امور اقتصادي و برنامه ريزي سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل معرفي مي شوند

دیدگاه خود را بیان کنید