برخورد غافلگیرانه با صیادان غیرمجاز در 20 نقطه ساحلی انجام می شود

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۷۱ بازدید

برخورد غافلگیرانه با صیادان غیرمجاز در 20 نقطه ساحلی انجام می شود
علی نیازی ˈ روز سه شنبه در جلسه تعاملی با رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی مازندران در ساری افزود: این عملیات ها با همکاری پلیس آگاهی ، یگان ویژه ، یگان امداد و نیروی انتظامی برگزار می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران بر لزوم شناسایی سردسته های صیادان غیر مجاز به عنوان ˈ دانه درشت های شیلاتی ˈ تاکید کرد و گفت: حضور مقتدرانه نیروهای عمل کننده ترس و وحشت را برای بزهکاران در پی دارد.

وی از کنترل و نظارت بر بازار ماهی فروشان استان مازندران خبر داد و افزود: با ساخت و سازهای کومه های صیادی غیر مجاز نیز برخورد می شود.

او حراست از دریا را مهم ترین وظیفه این یگان برشمرد و ادامه داد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی یکی از راهکارهای جلوگیری از صید غیر مجاز است.

سرهنگ نیازی بر لزوم اجرای دستورالعمل های صید و صیادی در زمان صید تاکید کرد و گفت: رعایت استاندارد و معیار چشمه تورهای ماهیگیری، تحویل ماهیان خاویاری و ثبت شناورهای صیادی مهم و ضروری است.

وی افزود: تمامی شهروندان و صیادان می توانند هرگونه اخبار مربوط به صید غیر مجاز ماهیان استخوانی و غضروفی را به پایگاه های حفاظت منابع و یا به ستاد خبری یگان با شماره تلفن 01125289555بابلسر اطلاع دهند.

سرهنگ ˈ محمد عظیمی ˈ رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی مازندران هم در این جلسه از زحمات و تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان قدردانی کرد و گفت: با بزهکاران و مالخرها و صیادان غیر مجاز و دیگر افراد که شرایط را برای صیادی غیر مجاز فراهم کنند برخورد می شود.

وی افزود: با سازندگان کومه های غیر مجاز که بستر ناامنی را مهیا می کنند ، برابر با قانون بشدت برخورد می شود.

او از آمادگی پلیس آگاهی شهرستان های ساحلی با پایگاه های یگان حفاظت خبر داد و گفت: متجاوزین و قانون شکنان را با اقتدار به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

در حال حاضر حدود چهار هزار و 200 صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی پره در حال صید ماهیان استخوانی و خاویاری در سواحل مازندران هستند

دیدگاه خود را بیان کنید