ساخت بازار ماهي و سردخانه 2 هزار تني در بندر انزلي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

ساخت بازار ماهي و سردخانه 2 هزار تني در بندر انزلي

مديركل شيلات گيلان از ساخت بازار ماهي و سردخانه دو هزار تني در شهرستان انزلي در زميني به مساحت بيش از 10 هزار متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سعيدي هدف از ساخت اين بازار را ايجاد شرايط مناسب براي حمل و نقل، توزيع، عرضه و بازاريابي با رعايت استانداردها، كنترل و تنظيم عرضه و تقاضا، اعمال سياست‌هاي حمايتي از بازار، اقتصاد آبزيان و ايجاد مكان قابل دسترس براي مردم محلي و گردشگران عنوان كرد.

مديركل شيلات گيلان گفت: براي اين بازار 200 غرفه خرده فروشي و يك سردخانه دو هزار تني با اشتغالزايي 100 نفر در نظر گرفته شده است.

وي افزود: براي كمك و پشتيباني بازار فاز نخست 30 ميليارد ريال تصويب شده كه 15 ميليارد ريال تا پايان سال و بقيه سال آينده پرداخت مي‌شود.

سعيدي بر لزوم استفاده صحيح از دريا و آبزيان تاكيد و اظهار كرد: آبزي‌پروري در استانهاي شمالي به ويژه گيلان يك موقعيت مثال زدني است.

وي در ادامه با اشاره به كاهش ذخاير آبزيان دريا يادآورشد: با بررسي زيربنايي و توسعه پرورش ماهي، رهاسازي بچه ماهيان، پرورش ماهي در قفس، تقويت آب بندانها و كشت توام برنج و ماهي، گام‌هاي موثري در تامين پروتئين مورد نياز مردم برخواهيم داشت

دیدگاه خود را بیان کنید