برگزاری چهاردهمین همایش صنایع دریایی با محوریت تولید ملی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۷ بازدید

برگزاری چهاردهمین همایش صنایع دریایی با محوریت تولید ملی
دبیر چهاردهمین همایش صنایع دریایی با اشاره به برگزاری این همایش با محوریت تولید ملی، گفت: همچنین دومین همایش پیشگیری از سوانح دریایی در کنار چهاردهمین همایش برگزار خواهد شد
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» محمد سعید سیف، امروز در نشست خبری چهاردهمین همایش صنایع دریایی، اظهار داشت: چهاردهمین همایش صنایع دریایی، ششم و هفتم دی‌ماه امسال در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین دومین همایش پیشگیری از سوانح دریایی در کنار چهاردهمین همایش برگزار خواهد شد.
دبیر چهاردهمین همایش صنایع دریایی با اشاره به برگزاری میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی دراین همایش، اظهار داشت: 100 شرکت در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی این همایش حضور می‌یابند.
سیف با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی عمومی دریایی سه فعالیت جدید انجام شده است، اضافه کرد: جشنواره عکس صنایع دریایی، جشنواره نقاشی «زندگی شهر و دریا» برای مدارس و جشنواره غذاهای دریایی با همکاری سازمان شیلات، برگزار خواهد شد.
دبیر چهاردهمین همایش صنایع دریایی اضافه کرد: همچنین نمایشگاه تخصصی کتاب دریایی در کنار همایش برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین‌بار از شرکت‌های فعال در حوزه دریایی قدردانی خواهد شد‌، به رونمایی از دستاوردهای دریایی تولید داخل در چهاردهمین همایش صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: همچنین کشتی جدیدی که در ایزوایکو ساخته شده است، همزمان با این همایش در بندرعباس آب‌اندازی می‌شود.
سیف با اشاره به ساخت جک‌آپ توسط ایران، اضافه کرد: شرکت صدرا 20 سال پیش چنین سکویی را در داخل ساخت و تحویل ترکمنستان داد.
وی با بیان اینکه وزارت نفت هم‌اکنون 20 جک‌آپ لازم دارد، گفت: قیمت هر جک‌آپ حداقل 150 میلیون دلار است، بنابراین ارزش این قرارداد 3 میلیارد دلار می‌شود که بهتر است در داخل منعقد شود.
دبیر چهاردهمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه 100 میلیون دلار هزینه تأمین تجهیزات یک جک‌آپ است که می‌تواند بومی سازی شود، گفت: جک‌آپ‌ها حتماً لازم است تحت لیسانس شرکت‌های مطرح که تعدادشان انگشت‌شمار است ساخته شوند.
بنابراین گزارش در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت صنایع فراساحل‌ اظهار داشت: عمده فعالیت‌های این شرکت، ساخت و ساز صنایع دریایی است ضمن آنکه در ارکان ساخت و ساز پروژه‌های نفتی نیز فعالیت کرده‌ایم.
محسن خوبان با بیان اینکه شرکت صنایع فراساحل در نصب دریایی فعال است، تصریح کرد: گروهی EPCکار هستیم که در بخش توسعه میادین نفت و گاز در بعد مهندسی ساخت، نصب و راه‌اندازی فعالیت می‌کنیم.
خوبان افزود: در صنایع فراساحل، بومی‌سازی توسط بخش خصوصی با همکاری دولت انجام شده است، اما در کشتی‌سازی چندان موفق نبوده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه دکل‌های حفاری باید در داخل ساخته شود، یادآور شد: بومی‌سازی دکل‌های حفاری دریایی باید مورد توجه باشد اما فعلاً اینکار انجام نشده است.
مدیر عامل شرکت صنایع فراساحل‌ تأکید کرد: در حال حاضر، مهندسی و پیش‌ساخت‌های دکل‌های حفاری در کشور ایران توسعه یافته و انجام می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید