تولید آبزیان در کرمانشاه به 100 هزار تن خواهد رسید

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۶ بازدید

تولید آبزیان در کرمانشاه به 100 هزار تن خواهد رسید
خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه:ساسان شاه محمودی اظهار داشت: استان کرمانشاه با در اختیار داشتن دو حوزه آبریز سیروان و سیمره دارای پتانسیل های بالایی می باشدو با استفاده از این منابع آبی شرایط رشد تولید آبزیان استان را فراهم کنیم.
حوزه آبریز سیروان که از گاورود سرچشمه می گیرد و به پشت سد دربندی خان عراق منتهی می شود از جمله پتانسیل های خاص استان کرمانشاه می باشد که استفاده بهینه از این منابعآبی می تواند نقش موثری در بالا بردن میزان تولید آبزیان استان داشته باشد.
وی افزود: حوزه سیمره با هدایت چندین هزار متر مکعب آب به سمت کارون از جمله دیگر پتانسیل های آبی استان کرمانشاه در زمینه آبزی پروری می باشد.
سالانه 8 تا 9 میلیارد مترمکعب آب از استان خارج می شود که در صورت بهره گیری مناسب از این منابع میزان تولید آبزیان در استان افزایش خواهدیافت.
رئیس اداره تولید و پرورش آبزیان اداره شیلات استان کرمانشاه عنوان کرد: در صورت استفاده بهینه از منابع و پتانسیل های آبی استان پیش بینی می شود میزان تولید آبزیان استان در افق 1404 به 100 هزار تن در سال برسد.
وی ادامه داد:امسال میزان تولید ماهیان سردآبی استان10 هزار تن، تولید ماهیان گرمابی استان به دو هزار و 700 تن و میزان تولید در منابع آبی و رودخانه ها به دو هزار و 500 تن برسد،در ضمن پیش بینی می شودامسال میزان تولید آبزیاناستانبه 15 هزار و 200 تن برسد
شاه محمودی درپایان گفت: امید است با اجرای برنامه های مناسب در جهت فرهنگ سازی درست، سرانه مصرف آبزیان یعنی غذای سلامتی در استان افزایش یابد.
درکرمانشاه میانگین سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه هفت کیلوگرم است که در کشور های توسعه یافته 15 تا 17 کیلوگرم می باشد

دیدگاه خود را بیان کنید